/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Audi V8 a Bentley Continentalban

2011. december 12. 17:01   |   Autoblog
címkék:  

A 2012. januári Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon, Detroitban debütál a Bentley V8 Continental GT és GTC. A kupé és a kabrió modellt az Auditól kölcsönzött új, 4 literes biturbó benzinmotor hajtja, melynek teljesítményét 507 lóerőben határozták meg.

A többek között az Audi S8-ban is szolgálatot teljesítő V8-as aggregát itt 507 lóerőt és 660 Nm nyomatékot termel, utóbbit ráadásul széles fordulatszám-tartományban, 1700 és 5000 között folyósítja. A szintén az Auditól kölcsönvett, 8-sebességes automata váltóval kombinálva a potens erőforrás 5 másodperces százas sprintet garantál a testes Bentley modelleknek. A V8 Continental GT és GTC kocsik végsebessége 290 km/óra fölött lesz, de pontos adatokkal majd a jövő év elején szolgál a brit gyártó.

Az új V8-as hajtómű komoly alternatívát jelenthet a már kissé korosodó és iszákos duplaturbós V12-es motorral szemben, ugyanis a modern váltóművel kombinálva 40 százalékkal kevesebbet fogyaszt és ugyanennyivel kevesebb széndioxidot ereszt a légkörbe. A V8-as Continental modellek egy tankkal akár 800 kilométert is megtehetnek majd.

A V8-as erőmű igen korszerű darab, nagynyomású direkt befecskendezéssel, „V-térben" elhelyezett turbófeltöltőkkel, valamint energia rekuperációs és hengerlekapcsolási képességgel. A 4 literes gép részterhelésnél négy hengert kiiktat a munkából, hogy csökkentse a fogyasztást. A hangja pedig király:

A Bentley V8 Continental GT és GTC modellek számos ponton eltérnek a V12-es verzióktól. Külső megkülönböztető jegyeik a középen krómpálcával tagolt, krómkeretes fekete hűtőrács, a három légbeömlővel tagolt első lökhárító, a piros B-betűs jelvények, az egyedi, 8-ast formázó krómozott kipufogóvégek, valamint a sötét színű hátsó szoknya. Mindkét modell 20 colos könnyűfém felnikkel érkezik, de felárért 21 hüvelykes hatágú kerék is felszerelhető rájuk feketében vagy ezüst színben. A kabinban újfajta Eliade tetőkárpitot és sötét eukaliptuszfa-betéteket találunk. Opcióként kéttónusú bőrkárpitozás is elérhető.

Mindkét V8-as Continental modell összkerék-hajtású, az elektronikusan szabályozott rendszerben Torsen differenciálmű osztja szét a nyomatékot a tengelyek között. Alapesetben a hajtónyomaték 60 százaléka a hátsó tengelyre jut.

Az első Continental GT megjelenése óta (2003) több mint 50 ezren választották maguknak a W12-es motorral szerelt gran turismót. Az angliai Crewe-ban található Bentley gyár ezzel a 12 hengeres motorok legnagyobb darabszámú előállítója lett. Jövőre pedig csatlakoznak hozzájuk a kisebb V8-asok is.

A brit márkának mostanában nagyon jól megy a szekere. Idén októberig 5379 autót szállított ki az ügyfeleinek, ami 33%-os bővülést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest. Kínában hatalmas az érdeklődés a nemes brit kocsik iránt, szeptemberben az eladások átlépték az 1000 darabot. De Amerikában és Európában is szeretik a Bentley modelljeit (+33 és 37%), különösen a németek rajonganak értük. A Bentley számításai szerint jövőre 40 százalékkal tudja növelni az eladásait.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/