Vagányabb lett a Peugeot 2008-as
A Peugeot 2008 2013-ban lépett ki a kompakt szabadidőautók piacára. A vásárlók egyöntetű tetszéssel fogadták, eddig 515 ezer készült belőle világszerte. A francia márka egy időszakos frissítés keretében most még vonzóbbá és igényesebbé tette a crossovert.
Mindenekelőtt a 2008-as frontrésze változott meg, markánsabb, látványosabb lett. A Peugeot oroszlán immár a függőleges, térhatású, hálómintás hűtőrács közepén helyezkedik el. A hűtőrács precíz rajzolata észrevétlenül simul a lökhárító és a motorháztető egy ívet alkotó felületébe. Az orr rész és a motorháztető egységes vonalvezetése a hűtőmaszk aljától indul, majd töretlenül folytatódik a tető irányába, egészen a hátsó ajtóktól induló hullámvonalig. Egyedi, megkülönböztető vonás a B oszloptól induló tetővonal, ami különleges hatást kölcsönöz.
A karosszéria egyes elemei – ablakkeretek, tetőrudak, alsó díszcsík, krómhatású ajtó- és ablak szegélyek, hátsó légterelő – az autó exkluzivitását hangsúlyozzák. A karosszéria gömbölyű és pontos vonalait még jobban kihangsúlyozzák az új árnyalatok, a 308 GTi-től kölcsönzött piros Ultimate, valamint az Emerald Crystal fényezés. A kínálatban összesen kilencféle külső szín szerepel, ebből öt metál.
A 2008 dinamizmusához az elegáns lámpatestek is hozzájárulnak. Elöl a karosszériába simuló fényszórók vadmacska-tekintetet kölcsönöznek az orr-résznek, a rendkívül modern jelleget árasztó maszk ötvözi a krómszínű és a fekete elemeket. A hátsó lámpák új, meleg fényt árasztó karmokat mintáznak, ami intenzív 3D hatást kelt.
A hátsó lámpák körülfogják a csomagtérajtót, amely tágas, praktikusan kialakított csomagteret rejt. Térfogata egyetlen kézmozdulattal 410-ről akár 1400 literre növelhető az osztottan dönthető hátsó üléspad lehajtásával. Az üléslapot a háttámla tetején található gomb megnyomásával hajthatjuk le, ami az üléslapot is beljebb húzza. A minden részletében praktikusan kialakított csomagtartóban a könnyen elmozduló tárgyak leszorítására szolgálnak az oldalsó és a padlón elhelyezett rögzítő gyűrűk, ezen kívül egy-egy tároló rekeszt találunk kétoldalt. A csomagtérszőnyeg alatt egy plusz 22 literes rakodórekeszt rejtettek el.
A belső tér exkluzív kivitele és pontos illesztései a minőség érzetét keltik. Ezt egészíti ki a high-tech és hangulatos belső világítás, amely még jobban kiemeli a kellemes tapintású anyagok nemes mivoltát. Opcióként bőrbevonatú kormány is rendelhető, amelyhez bőr váltószoknya, bőrborítású kézifékkar és az ajtóban kialakított, bőrrel bevont kartámaszok társulnak. A tető lehet panorámatető világító szegéllyel, vagy készülhet lézergravírozott, háttérvilágítással ellátott tetőkárpittal.
A Peugeot arra törekszik, hogy modelljei egyre exkluzívabbak legyenek a kategóriájukban – ezzel összhangban a márka egy új felszereltségi szintet vezetett be: az Access, Active és Allure változatokból álló kínálatot mostantól a GT Line koronázza meg.
A 2008 GT Line sportos megjelenéséhez és feszes úttartásához nagyban hozzájárulnak az exkluzív, gyémánthatású, fényes fekete, 17 colos Eridan könnyűfém keréktárcsák. Az alapváltozat króm díszeit ennél a felszereltségnél fekete betétek váltják fel, például a hűtőrács és a ködlámpa szegélye, a tükörházak és a tetőrudak. A hűtőrács a fekete, króm csiszolt felületeket és a sportos, vörös színű feliratot foglalja magába, míg a rozsdamentes acélból készült hátsó védőelem dekoratív kipufogóvég keretet kapott. A GT Line felirat az első sárvédőket és a csomagtérajtót díszíti.
Az autó dinamikus lelkületéről árulkodó stílusjegyek az utastérben is fellelhetők. Már a beszálláskor szemünkbe ötlenek a rozsdamentes acélból készült ajtóküszöbök, az alumínium pedálok és a piros öltésekkel szegélyezett szőnyegek. A magas műszeregységet a körbefutó vörös fénydiódák világítják meg, összhangban az érintőképernyő RedLine árnyalatával. A vörös díszvarrás végigfut az üléseken és az üléspadon, az ajtókban kialakított kartámaszokon, a sebességváltó-szoknyán és a váltókar gombján, a kézifékkaron és a kompakt kormányon. A biztonsági öveket szintén vörös szegély díszíti, akárcsak az első ajtók belső kilincseit.
A vezető a bal kezével állítja be a sebességrögzítőt és a sebességhatárolót, jobb kezével a mobiltelefonját kezelheti a 7 colos érintőképernyőről a Mirror Screen funkcióval. Ugyanez a képernyő jeleníti meg a tolatókamerák által küldött képet, és itt jelenik meg a kiválasztott Grip Control üzemmód is. A Grip Control kapcsolóval az adott útfelület tapadásához választhatjuk meg az ideális üzemmódot. A rendszer a jelentős, 16 cm-es hasmagassággal, valamint a Mud & Snow típusú, Goodyear Vector gumiabroncsokkal együtt fejti ki hatását, így az év minden szakában maximális sokoldalúságot biztosít.
A Standard üzemmód a normál, szokásos menetkörülmények esetén használatos, amikor kicsi a megcsúszás veszélye. Hó üzemmódban a rendszer az első kerekek meghajtását a csúszós útfelület tapadási viszonyaihoz igazítja. 50 km/h-t elérve, az automatika Standard módba kapcsol. Terepes üzemmódban csúszós úton (sár, nedves fű stb.) is nyugodt szívvel autózhatunk. Az automatika a tapadó kerekekhez közvetíti a maximális nyomatékot, így az elakadás veszélyét nagyban csökkenti. Az automatika ez esetben úgy viselkedik, mint egy önzáró differenciálmű. Ez a funkció különösen javasolt sáros, csúszós földutakon haladva. A „homok” üzemmód a hajtott kerekek egyidejű csúszását érzékelve biztosítja az autó haladását laza talajon, és csökkenti az elakadás kockázatát.
A 2008 szabadidőautót áramvonalas sziluettjének, alacsony tömegének (1045 kg) és az Euro 6 motorok gazdag választékának köszönhetően alacsony fogyasztás és CO2-kibocsátás jellemzi. Az egyes változatok kilométerenkénti emissziója 90 és 114 gramm között mozog, ami elsősorban annak a négy motornak köszönhető, amely kiérdemelte a kategória legjobbja címet.
A 2008 mindenekelőtt elérhető az 1,2 literes háromhengeres PureTech benzinmotorral, amely 82, 110 és 130 lóerős változatban áll rendelkezésre. Az alapmotort ötfokozatú manuális vagy robotizált váltóval szállítják, a 110 lovas kivitelhez ötfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata szerkezet (EAT6) választható, míg a 130 lovas csúcskivitel hatgangos kézi váltóval érkezik.
A 2008 emellett az 1,6 literes BlueHDi dízelmotorral is elérhető, amely a világon egyedülálló módon ötvözi a Selective Catalytic Reduction (SCR) technikát és az adalékolt részecskeszűrőt (FAP). Ezt a motort páratlan vezetési komfort és rekord alacsony fogyasztási adatok jellemzik bármelyik teljesítményszint – 75, 100 és 120 LE – esetén. A 75 és 100 lovas aggregáthoz ötfokozatú, a 120 lóerős verzióhoz hatfokozatú kézi váltó jár. A 100 lovas motor opcióként hatfokozatú robotizált váltóval is konfigurálható.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)