/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Valódi kanyarvadász Bugatti készült

2020. március 06. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

Tavaly a Bugatti elnöke, Stephan Winkelmann bejelentette, hogy 2020-ban a Chiron két új verzióját is bemutatják. Nos, az elsőről most le is hullt a lepel. Az új Chiron Pur Sport nem erősebb a normál Chironnál, ellenben sokkal dinamikusabban vezethető; jobban gyorsul, precízebben irányítható és sínautóként fogja az utat. Tizenhat darabot készítenek belőle.

A Chiron Pur Sport káprázatos dolgokra képes. Fél mázsával könnyebb a Chironnál, kifinomult aerodinamikai elemei pedig sokkal nagyobb leszorítóerőről gondoskodnak. A Chiron Pur Sport külseje némileg különbözik a Chironétól. A mérnökök egyrészt elhagyták a hidraulikus mozgatású hátsó aktív légterelőt és rögzített, 1,9 méter széles szárnyat szereltek fel, másrészt átdolgozták a frontrészt.

A lökhárító gyakorlatilag egyetlen öblös légnyílásból áll, az alsó splitter és az ikonikus patkó alakú hűtőrács pedig egyaránt nagyobb méretű. A fényszórók a Chirontól jöttek, de élesebb metszésűek, így még szigorúbbá teszik a kocsi tekintetét. Az első sárvédőkbe szellőzőket vágtak, a fart pedig a statikus légterelő és a megnövelt méretű diffúzor uralja. Középen két 3D nyomtatással készült titánium kipufogóvég mered hátra. A magnéziumból és szénszálból készült Aero felnik is újdonságnak számítanak. Több mint 16 kilogrammal csökkentik a rugózatlan tömeget. A Michelin kifejezetten ehhez a típushoz gyártott Sport Cup 2 köpenyeket, melyek mérete elöl 285/30/20, hátul 355/25/21.

A Chiron Pur Sport osztott fényezéssel is kérhető. Ez esetben a karbon karosszéria alsó részét fényezetlenül hagyják, míg a felső részét lefújják. A kabint lényegében teljes egészében Alcantara kárpitozással készítik el.

A Pur Sport nemcsak elképesztően néz ki, de a menettulajdonságai is hihetetlenek. A Bugatti új váltóművet fejlesztett ki hozzá, amely 15%-kal rövidebb átételekkel bír, így a Pur Sport 40%-kal rugalmasabb, mint a Chiron. A Pur Sport 60-ról 120 km/órára például mindössze 4,4 másodperc alatt sprintel fel. Az 1500 lóerős és 1600 Nm nyomatékú W16-os motor maximális fordulatszámát is feljebb tolták, immár 6900-at foroghat a főtengely. A rövidebb áttételezés és a nagyobb leszorítóerő miatt a Chiron Pur Sport végsebessége 70 km/órával alacsonyabb, mint a Chironé, de a 350 km/óra miatt sem fog senki panaszkodni. A Pur Sport igazi kanyarvadász autó, élénkebb és fickósabb, mint eddig bármelyik másik Bugatti.

A Bugatti Chiron Pur Sport gyártása 2020. második felében indul, és csak 16 szerencsés élvezheti majd az autó különleges képességeit. Egy példány ára 3,2 millió eurótól indul majd.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/