Változó sűrítésű benzinmotort mutat be az Infiniti
Az Infiniti már húsz éve dolgozik a változó sűrítésű benzinmotorján, a januári, Detroiti Autószalonon pedig a közönség elé tárja a sorozatgyártásra kész változatot. A VC-Turbo erőforrás a dízelmotorok valós alternatívája; 2 liter lökettérfogatból 272 lóerőt és 390 Nm nyomatékot termel, mindezt a dízelmotorokra jellemző gazdaságossággal párosítva.
A 2 literes VC-Turbo benzinmotor a turbómotorok nagy teljesítményét a dízelmotorok magas nyomatékával és hatékonyságával kombinálja. Titka a speciális multi-link rendszer, amely folyamatosan variálja a hengerekben a kompressziót. A rendszer a terhelésnek megfelelően változtatja a dugattyúlöket hosszát, így a sűrítési arány 8:1 és 14:1 között változik. Az alacsonyabb kompresszió nagyobb teljesítményt és nyomatékot szavatol, míg a magasabb kompresszió az üzemanyag-takarékosságot fokozza.
Az eredmény egy V6-os motor erejével és egy modern dízelmotor nyomatékával rendelkező erőforrás, annak minden káros gázkibocsátása nélkül. A szimplaturbós 2 literes VC-Turbo motor 272 lóerőt és 390 Nm nyomatékot ad le, fogyasztása pedig 27 %-kal alacsonyabb, mint egy hasonló teljesítményű V6-os egységé.
Az első VC-Turbo motorral szerelt Infiniti modellek már 2018-ban megjelenhetnek a piacon.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)