Városi kerékpározásban a dánok lenyomták a hollandokat
Miközben sok szó esik elektromos autókról, önvezető kocsikról és társaikról, változatlanul alapigazság, hogy a kerékpár a városi közlekedés leghatékonyabb és leginkább megbízható eszköze.
Ennek tudatában egyre több város törekszik arra, hogy a kerékpáros infrastruktúra kiépítésével javítsák az életminőséget.
Koppenhága kezdettől élen jár ebben a vonatkozásban. Ott is állítják össze az ú.n. Koppenhágai Indexet, amely különböző tényezők alapján méri, mennyire kerékpár-barátiak a világ különböző városai. A dán főváros, ahol a lakosság 62 százaléka jár két keréken munkába, iskolába, továbbra is az élen áll. Mindenesetre az utóbbi időben visszaesnek a kerékpárutakra fordított beruházások az autósokat szolgáló fejlesztések mögött.
Amszterdam, amely tavaly a 3. helyre csúszott, idén ismét második. A háttér: a holland város folyamatosan fejleszti úthálózatát, egyidejűleg épülnek „expressz-utak” a gyorsan haladóknak, mások a lassan kerékpározóknak (mindkét esetben azok szélesebbek is), és megfelelően bővítik a bicaj-parkolók hálózatát is. Harmadik idén az ugyancsak holland Utrecht, negyedik a belga Antwerpen, utánuk a francia Strasbourg és Bordeaux következik, majd Oslo, Párizs és Bécs. A húsz várost felölelő listát a kanadai Vancouver, Montreal és Hamburg zárja. (Forrás: Wired)
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)