Verseny Lamborghini utcára
Jövőre leköszön az immár tíz éve gyártott Lamborghini Gallardo, úgyhogy az olasz márka útjára bocsátja az utolsó különleges kiadást belőle. Az LP 570-4 Squadra Corse a legextrémebb utcai Gallardo, a lehető legközelebb áll a Super Trofeo kupa-versenyautóhoz. A szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatják be a nagyközönségnek.
A Gallardo Squadra Corse hajtásáról ugyanaz a motor gondoskodik, ami a versenyváltozatot is hajtja, de a hátsó légterelő szárny is módosítások nélkül került fel az autóra. A tízhengeres 570 lóerőt mozgósít, a hatalmas légterelő pedig háromszor akkora leszorító erőt termel, mint a Gallardo LP 560-4 esetében. A harmadik átemelt alkatrész a gyorszáras motortakaró elem, amely a hátsó szárnyhoz hasonlóan karbon kompozit anyagból készült.
A csúcs-Gallardo a szénszálas karosszériaelemeknek köszönhetően 70 kilogrammal könnyebb az 560 lovas kivitelnél, 1340 kilót nyom a mérlegen. A leggyorsabb az összes Gallardo közül. Álló helyzetből mindössze 3,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, 200 km/órára 10,4 szekundum alatt gyorsít, a végsebessége pedig 320 km/óra. A sebességváltást hatfokozatú robotváltóra, a lassítást karbon kerámia fékrendszerre bízták.
A Gallardo Squadra Corse a nagyméretű hátsó légterelő mellett az oldalát díszítő csíkről ismerhető fel, amely zöld, fehér, piros színeivel az olasz zászlót juttatja eszünkbe. Bármilyen színben is rendeljék meg azonban az autót (lehet sárga, fehér, szürke vagy vörös), a géptetőt, az első légbeömlők keretét, a hátsó diffúzort, valamint a 19 hüvelykes kerekeket fényes feketére fújják. A féknyergek színe választható.
Az utastérben sportos minimalizmus uralkodik, de a gyönyörű kéttónusú Alcantara kárpitozásnak és a nagyszerű sportszékeknek köszönhetően bárki örömmel eltöltene néhány órát itt. Kívánságra azért komfortülések is rendelhetők.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)