Versenygép készült a Peugeot 308-ból
A Peugeot Sport a 2018-as évadot a vadonatúj 308 TCR modellel kezdi, amely a 308 Racing Cup ügyfél versenyautó továbbfejlesztéseként a FIA új World Touring Car Cup (WTCR) sorozatában is indítható lesz. A 109 ezer eurós versenygép már megrendelhető, az első példányok áprilisban kerülnek a tulajdonosaikhoz.
A Peugeot 308 TCR a 308 Racing Cup modellből született meg, ám a két kocsi merőben eltér egymástól. Az utóbbi célja a maximális teljesítmény kiaknázása. A mérnökök sokat dolgoztak a szívó- és a kipufogórendszeren, továbbá módosították a turbófeltöltőt, így az 1,6 literes négyhengeres turbómotor már 350 lóerős és 420 Nm forgatónyomaték leadására képes. Utóbbit 3000-es fordulatszámon szolgáltatja. Eközben a blokkban megvan a potenciál ahhoz, hogy akár 5000 kilométert is menjen, ami a teljes WTCR szezonban megtett táv közel kétszerese.
A négyhengeres aggregáthoz egy hatfokozatú szekvenciális váltóművet kapcsoltak, amely erősebb kivitelű, mint a Racing Cup modellben. A nyomtávot jelentősen kiszélesítették, előre és hátulra pedig állítható stabilizátorokat szereltek, így a 308 TCR sebes kanyarvételekre képes. A futómű egyedileg hangolható a különböző versenypályákhoz, nemcsak a hasmagasság, de a kerékdőlés is szabályozható. A versenyautó megállításáról elöl 378, hátul 270 mm-es tárcsák és 6-, illetve 2-dugattyús féknyergek gondoskodnak.
A Peugeot 308 TCR már előrendelhető, ára nettó 109 ezer euró, ami versenyképesnek számít. Temérdek opció is választható hozzá; a kocsik minden esetben kompletten összeszerelve érkeznek meg az ügyfelekhez. Az üzemeltetési költségek körülbelül 4,5 euróban alakulnak kilométerenként.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)