Versenyváltozat a Ferrari F430-ból
Kémfotókat már közöltünk a Ferrari F430 Scuderiáról, amely könnyebb és erősebb a normál változatnál, most pedig hivatalos fotókkal és információkkal szolgálunk. Az F430 Scuderia az F430 kupé “hardcore” változata, s maga Michael Schumacher fogja leleplezni az őszi frankfurti seregszemlén. A kocsi súlyából 100 kilogrammot faragtak le a mérnökök (most 1250 kg), a 4,3 literes V8-as szívómotor teljesítményét pedig 490-ről 510 lóerőre pumpálták fel. Így minden egyes lóerő 2,45 kilogrammot mozgat. Az F430 Scuderia fő konkurense a Lamborghini Gallardo Superleggera lesz, mely 530 lóerős, viszont összkerék-hajtásából kifolyólag 1430 kg önsúllyal bír. Igaz, esetében is minden egyes lóerőre csak 2,5 kilogramm jut.
Kémfotókat már közöltünk a Ferrari F430 Scuderiáról, amely könnyebb és erősebb a normál változatnál, most pedig hivatalos fotókkal és információkkal szolgálunk. Az F430 Scuderia az F430 kupé “hardcore” változata, s maga Michael Schumacher fogja leleplezni az őszi frankfurti seregszemlén. A kocsi súlyából 100 kilogrammot faragtak le a mérnökök (most 1250 kg), a 4,3 literes V8-as szívómotor teljesítményét pedig 490-ről 510 lóerőre pumpálták fel. Így minden egyes lóerő 2,45 kilogrammot mozgat. Az F430 Scuderia fő konkurense a Lamborghini Gallardo Superleggera lesz, mely 530 lóerős, viszont összkerék-hajtásából kifolyólag 1430 kg önsúllyal bír. Igaz, esetében is minden egyes lóerőre csak 2,5 kilogramm jut.
A Ferrari mérnökei igazi nyalánkságokat építettek be az új torpedóba, mint például a Superfast szoftverrel rendelkező F1 váltómű, mely 60 milliszekundumos (!) váltásokat tesz lehetővé. A Scuderia változatban emellett egy rendszer felügyelete alá hozták az elektronikus differenciálzár és az F1-Trac menetstabilizáló rendszer funkcióit. A Ferrari F430 Scuderiát kívülről is megkülönböztették társaitól, elég csak a versenycsíkozást, a karbon elemeket (tükrök, kipufogóvégek, diffúzor és hűtőrács), valamint a gyönyörű, kovácsolt, aranyszínű könnyűfém felniket említeni. Az utasteret új kagylóülésekkel és szénszálas burkolatokkal tették vérpezsdítően sportossá. A kormánykerékre, a műszerfalra, a váltófülekre, de még az ajtópanelekre is jutott a drága anyagból.
Via: Carscoop
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)