Verstappen elárulta, milyen probléma miatt ért tüzes véget a versenye
Max Verstappen jelezte, hogy a Red Bull már az Ausztrál Nagydíj kezdetétől fogva tisztában volt a fékproblémáival.
A háromszoros világbajnok a verseny elején kénytelen volt a boxutcába hajtani, miután füstöt kezdett okádni az RB20-es autója hátuljából.
Verstappen éppen, hogy elvesztette a futam vezetését Carlos Sainz-cal szemben, amikor az aggodalomra adó okok megjelentek, mielőtt azok véglegessé váltak volna.
Ez volt Verstappen első kiesése a két évvel ezelőtti Ausztrál Nagydíj óta.
“Az adatokból eddig azt látjuk, hogy amint kialudtak a lámpák, a hátsó fék egyszerűen beragadt” – mondta Verstappen a Sky Sportsnak.
“A hőmérséklet folyamatosan emelkedett. Szóval ez is alapvetően [olyan volt], mintha behúzott kézifékkel mennék, és már ezért is éreztem, hogy az autóval nagyon furcsa volt néhány kanyarban vezetni. Egyszerűen csak nagyon snassz volt, miközben a rajtácsra menet köröztünk, akkor az autó tényleg pont jó volt, nagyon elégedett voltam azzal, amit csináltunk. De, hogy ha beragad egy fék, az nem segít” – folytatta.
Verstappen a melbourne-i kiesése előtt azon volt, hogy beállítsa a 10 egymást követő futamgyőzelemmel felállított rekordját.
Arra a kérdésre, hogy mi okozta a problémát, Verstappen a Viaplay-nek nyilatkozott: “Még nem tudjuk. Most fogjuk ellenőrizni, hogy honnan ered. Ez szomorú, de ez még mindig egy technikai sport marad. Ilyen dolgok mindig megtörténhetnek, de kár, mert ma megvolt az esély az újabb győzelemre.”
Max Verstappen még ezzel a nullázásával is vezeti a világbajnokságot, 4 ponttal megelőzve Charles Leclerc-et, a Red Bull pedig szintén 4 egységgel áll a Ferrari csapata előtt a konstruktőri világbajnokságban.
Borítókép: Max Verstappen/X
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)