Verstappen gyanúja: Szabálytalan trükkökkel próbálták legyőzni a riválisok
Fejlesztési csaták alakultak ki 2024-ben, de Max Verstappen szerint nem minden zajlott szabályosan.
Max Verstappen arra utalt, hogy néhány F1-es csapat megsérthette a technikai szabályokat 2024-ben, de nem tett egyértelmű vádakat.
Ahogy a Red Bull teljesítménye csökkent a szezon során, a csapat technikai vitába keveredett legnagyobb riválisával, a McLarennel.
A konfliktus fő témái között szerepeltek a hajlékony első és hátsó szárnyak, a Red Bull első futómagasság-szabályozó rendszere, és végül az az állítás, hogy néhány csapat vizet használt a gumik hűtésére.
Ez utóbbi vád súlyos szabálysértést jelentene, mivel a vizet egy szelep segítségével adták volna hozzá a gumiabroncsokhoz, hogy hőt vezessenek el, és így javítsák a gumikopást. Bár a Pirelli vizsgálta az ügyet, a kizárólagos gumiszállítónak könnyű dolga lett volna ilyen szabályszegések észlelésében.
Egyetlen csapat sem sértette meg a szabályokat az említett területeken, de ez nem akadályozta meg Verstappent abban, hogy gyanakodjon.
Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgatója korábban a McLarenről beszélt a RacingNews365-nek adott interjújában, és bár Verstappen nem nevezett meg konkrét csapatot, világossá tette véleményét.
“A háttérben történtek dolgok, emiatt bizonyos versenyeken esélyünk sem volt. Ezt biztosan tudom, de senki sem fogja ezt soha elismerni.”
A Red Bull mélypontját az Olasz Nagydíjon érte el, ahol Verstappen csak hatodik lett – a holland pilóta elmondta, hogy megdöbbentette az autó teljesítményére vonatkozó néhány adat.
“Minden tervet az új alkatrészekkel kapcsolatban kidobtunk a szemetesbe, a csapat gyakorlatilag mindent elölről kezdett. Előtte nem találták meg a pontos problémát. Egyszer láttam néhány grafikont, amikor az adatokat néztük. Láttam bizonyos aerodinamikai eltolódásokat, ahogyan a kanyarokba mentünk, a kormányzást, valamint a vezetési magasságokat” – mesélte.
“Ez más volt, mint az előző évi autóé. Mondtam: ‘Hé, ez nagyon egyértelműen a probléma, nem?’ – és igazam volt. Korábban nem láttam ezeket a vonalakat és grafikonokat. Ekkor mondtam, hogy világos, min kell dolgoznunk, mert a mérnökök pontosan tudják, mi változott az előző évi autóhoz képest. A tavalyi szezon elején még magabiztosan nyertük a versenyeinket, de már akkor éreztem, hogy az autó egyensúlya nem olyan, mint amit szeretnék. Még mindig nagy előnyünk volt más csapatokkal szemben, amelyek talán nem zártak jó téli szezont” – mondta a szakember de Telegraafnak.
Fotó és borítókép: Tóth Zsombor/Sport365