/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (11) |
| Több

Kipróbáltuk az új Suzuki Ignist

2017. február 20. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Megkezdődött az új Suzuki Ignis hazai forgalmazása, amely alkalomból tettünk néhány kilométert az újdonsággal. Az Ignis új kategóriát teremtett, a Suzuki megfogalmazásában ugyanis immár egy ultrakompakt SUV, ami tulajdonképpen ellenfél nélkül arathat a piacon. Az utóbbi évek legkarakteresebb Suzukija, retrós stíluselemekkel, vidám belsővel és élénk motorral, nem lehet nem odalenni érte.

Az Ignis a tavalyi Párizsi Autószalonon mutatkozott be, s mostantól a hazai utakon is feltűnést kelt. A hagyományos Suzuki dizájnelemeket modern stílusjegyekkel ötvöző vonalvezetés ugyanis igazán karakteres külsőt kölcsönöz az autónak, olyat, amilyet eddig nem láttunk a márkától. Igazi egyéniséget faragtak a Suzukinál, amely a fiatalabb korosztálynak is imponálhat.

A 3,7 méter hosszú, 1690 mm széles és 1595 mm magas új Ignis egy egyszerű, mégis emblematikus jármű, amely az előző Suzuki modellek dizájnelemeit megörökölve is képes egy teljesen új és egyedi személyiséget megformálni. A kisautó legvonzóbb része egyértelműen a jellegzetes orr-rész az egyedi formájú LED-es nappali világítással és diódás fényszórókkal, amelyek egységet képeznek a fekete hűtőráccsal. Sajnos csak a GLX csúcsfelszereltségű modellek néznek ki így, a GL és GL+ kivitelek egyszerű halogén fényszórókkal szereltek, hűtőrács-fényszóró egységüket és ködlámpáikat nem szegélyezi króm keret, s a karakteres nappali világítást sem kapják meg.

Az Ignis persze így sem mutat rosszul, remekül állnak neki a márka hagyományos stílusjegyei, amelyeket a tervezők ezúttal retró dizájnelemekkel kombináltak. A kagyló alakú motorháztető, továbbá a sötétített A és B oszlopok ismerősek más Suzuki modellekről, az Ignisen azonban a 80-as évek Fronte és Cervo modelljeitől kölcsönzött stíluselemek is visszaköszönnek, mint például a C-oszlop formája és hasítékai. Ezektől és a széles kerékjárati ívektől az Ignis oldalról is kifejezetten vagány. Hátul talán egy kicsit alábbhagyott a tervezők lendülete, a far kissé fantáziátlannak tűnik a jármű többi részéhez képest, de nem unalmas. Az Ignis 14 féle színben (három új), és öt kéttónusú változatban rendelhető (fekete tetővel), tűznarancs vagy neonkék metálban, fekete kerekekkel nagyon menő.

A beltér újabb nagy meglepetés okoz, a környezet ugyanis modern, vidám és barátságos. Jól néz ki a műszerfal, egyedi a fő műszercsoport és a szabadon álló érintőképernyős fejegység, s a hangulatot rendkívüli módon feldobják a narancsszínűre fényezett elemek, illetve fehér betétek. Az anyagok egyszerűek, de korrekt minőségűek, az illesztések szorosak, egyedül a mozgó középkonzol emlékeztetett arra, hogy előszériás autóban ülünk. Összességében az Ignis beltere kellemes.

A műszerfal közepén foglal helyet az infotainment rendszer központi eleme, az érintőképernyő, ami okostelefonokhoz hasonlóan használható. Bluetooth vagy USB adatkábel segítségével csatlakoztatható az okostelefon és a kijelzőről használhatóak a telefonos alkalmazásokat. Az első 200 darab Ignis Bluetooth-szal, tolatókamerával és navigációval felszerelt Pioneer fejegységet kap, de a többi autó a széria Bosch rendszerrel kerül majd piacra. A Pioneer lassúságával és nehézkességével nem nyerte el a tetszésünket, reméljük a másik rendszer felhasználóbarátabb lesz.

Az Ignis nagy varázslata, hogy négy embernek és csomagjaiknak tágas utasteret kínál. A karosszéria beosztása remek, az üléspozíció emelt, így egy 180 centiméter magas sofőr mögött is kényelmesen elfér egy hasonló magasságú utas. A hátsó lábtér és fejtér mérete a kompakt autókéval vetekszik. A GL alapmodellbe háromszemélyes hátsó padot építenek, míg a GL+ és GLX változatok 50/50 arányban osztottan dönthető és sínen csúsztatható kétszemélyes hátsó padot kapnak. A csomagtér 267 literes, az összkerékhajtású modellé viszont csak 227.

Az Ignisbe terebélyes első üléseket szereltek, amelyek nélkülözik az oldaltartást, cserébe a kárpitjuk nem csúszós. A sofőrülés állítható magasságú, de az utasé már nem, és sajnálatos, hogy a GLX csúcsváltozatban sem szabályozható a kormánykerék távolsága. Emiatt a magas, hosszú lábú sofőrök bosszankodni fognak, csak kinyújtott karral érik el a kormányt. Az üléspozíció egyébként pontosan olyan, mint az elődben, magasan ülünk, a váltó pedig alacsonyan van.

Magyarországon egyetlen motorral indul az Ignis forgalmazása, az 1,2 literes négyhengeres Dualjet szívó benzinessel. A négyhengeres, 16 szelepes blokk 90 lóerőt és 120 Nm nyomatékot ad le, és fürgén mozgatja a kevesebb, mint 9 mázsás autót. A végsebesség a legtöbb modellváltozatnál 170 km/óra, a gyorsulás nulláról százra pedig 12 másodperc körül van. A motorhoz ötfokozatú kézi váltót társítottak, de robotváltó is elérhető hozzá. Mi a kézi váltóst próbáltuk; a várakozások szerint robotváltót csak a legritkább esetben rendelnek majd az autóhoz.

A négyhengeres motor meggyőzően mozgatja a pehelysúlyú Ignist, bár a szerény, 120 Nm-es nyomaték miatt előzés előtt érdemes visszakapcsolni és felpörgetni a motort. 2000-es fordulatszám környékén ugyanis az aggregát lényegében erőtlen, csak 3000-es fordulatszám környékén talál magára, 3500-nál pedig már fickóssá válik. Elmondható, hogy igényli a pörgetést. A rövid utakon és kissé karcosan járó váltó áttételei viszonylag rövidek, autópálya tempónál már jócskán 3000 fölött forog a főtengely, de az erőforrás hangja ilyenkor is visszafogott.

Az Ignis felfüggesztése egész ügyes, nem túl lágy és nem túl kemény, kisautós mércével igen kényelmesnek mondható. Mi a merevhidas, tekercsrugós hátsó felfüggesztéssel szerelt összkerekes változatot próbáltuk, ami szintén meggyőzően birkózott meg a pocsék hazai utakkal, a keresztbordákon és fekvőrendőrökön áthajtva azonban kiadósakat sózott az utasok gerincére. Érdekes módon a normálisnál több korrekciót is igényelt az autó a volánnal, iránytartása nem volt tökéletes.

Opciós Allgrip (a Suzuki már így hívja) négykerék-hajtásával fokozott négyévszakos biztonságot is nyújt az Ignis. A rendszernek nincs külön kapcsolója a műszerfalon, automatikusan működik, ha az első kerekek tapadása csökken, a hátsóknak is juttat nyomatékot. Mindez a 18 centiméteres hasmagassággal és a kiváló terepszögekkel megfejelve azt jelenti, hogy az Ignis telekjáró autónak is kiválóan megfelel. Ki nem néznénk belőle, de lejtmenet-vezérlőt és elindulást segítő elektronikát is építettek bele.

Az új Suzuki Ignis már kapható Magyarországon, idén legalább ezer darabot szeretnének belőle értékesíteni. A rendes versenytárs nélküli mini SUV azonban nem olcsó, még akkor sem, ha a használtautó-beszámítással és más pénzügyi konstrukciókkal legalább félmillió forinttal csökkentett árat nézzük. Az alapfelszereltségű GL listaára 3 755 000 forint, a GL+ 4 140 000 forinttól vihető el, a GLX pedig robotváltóval 4 940 000 forintba kerül. Összkerékhajtás a GL+ és GLX modellhez választható, felára 400 ezer forint. Az általunk is próbált kézi váltós csúcsverzió 5 040 000 forintot kóstált.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Konica Minolta
2017-02-20 - 21:08

Ezt megelőző IGNIS nem volt egy jó külsejű autó, azt hittük ennél rondábbat nem lehet tervezni. Belátom nagyot tévedtünk. Ezt a külsőt nehéz lenne alulmúlni!

j.zoltan
2017-02-20 - 22:25

Mennyit engednek a feléből? Max ” 2 misi”

Biff
2017-02-21 - 08:25

Szerintem nagyon modern a design, az előző típushoz nem is hasonlítható, nagyon pofás autó. A feléből engednek 5 Ft-ot, a másik feléből egy huncut forintot se !?

jako
2017-02-21 - 09:22

szerintem is ocsmány lett, az egyel fiatalabb sem egy bombázó, de ez?
Mint ha egy egész éjszakás sake bulizás után “hányta” volna a tervezője pappírra. Tényleg nem tudnak normális dizájnt csinálni, pedig már a Koreaiak is elég jók benne, pedig ők csak nem rég kezdték

Feri
2017-02-21 - 11:37

Ingyen sem kéne,drága,ronda,gyenge,és ezzel el is mondtam nagyjából mindent !!!


*/