/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Toyota Avensis menetpróba

2015. június 26. 12:05   |   Autoblog
címkék:  

Megjelent a piacon az új, harmadik generációs Toyota Avensis, amely minden területre kiterjedő fejlesztésen ment keresztül. Két új dízelmotort kapott, formája lendületesebb, belseje nívósabb lett, átdolgozott futóműve és kormányzása miatt pedig sokat javult a vezethetősége. 6,5 millió forinttól kapható.

Az Európában tervezett, fejlesztett és gyártott Avensis a mai napig több mint 1 711 800 példányban gurul a kontinens útjain; az eredetileg 1997 végén bevezetett modellből eddig három generáció látott napvilágot. A harmadik, legújabb generáció több holmi ráncfelvarrásnál, a Toyota mintegy 1000 alkatrészt cserélt ki az autóban. Semmi sem kerülte el a figyelmét; egy picivel sportosabb külsejű, elegánsabb belterű, jól felszerelt, tágas és remekül vezethető autót rakott össze, amely a flottapiac és a magánvásárlók számára is érdekes lehet.

Habár az Avensis hagyományosan a magánvásárlók és a flottapiac számára egyaránt népszerű volt, a flotta vásárlók, amely a teljes D-szegmens 75 százalékát uralják, egyértelműen a legnagyobb ügyfélbázisnak bizonyultak. Az új Avensis különösen számukra jó ajánlat most, hiszen minden modellváltozat esetében alacsonyabb széndioxid-kibocsátással, hosszabb szervizintervallumokkal és alacsonyabb karbantartási költségekkel lehet számolni. Az alapos fejlesztéseknek és az új, BMW-től származó dízelmotoroknak köszönhetően az új Avensis teljes üzemeltetési költsége 15 (1,6 D-4D), illetve 20 százalékkal (2,0 D-4D) kedvezőbb a korábbi 2 literes, illetve 2,2 literes dízelmotorral szerelt változatoknál, ami komoly fegyvertény.

A tervek szerint az új autók 52 százalékát a 143 lovas 2,0 D-4D dízelmotorral adják majd el, 18 százalékban a 112 lovas 1,6 literes D-4D erőforrást választják, a benzinesek közül pedig a 147 lóerős 1,8 Valvematic hajtóműre voksolnak majd a legtöbben (25%). Az Avensis egyértelműen a BMW 18d modelljeiben szolgálatot teljesítő, de a Toyota számára átdolgozott 2 literes dízelmotorral a legjobb, amely csendes, kifinomult, takarékos és biztosítja a szükséges dinamikát is. A BMW 16d modellekben dolgozó, ám az elsőkerék-hajtású Avensis számára ugyancsak átdolgozott 1,6 D-4D szintén remek darab, 112 lóereje azonban olykor kevésnek bizonyulhat. Azoknak az országoknak találták ki, ahol a károsanyag-kibocsátás alapján adóztatnak.

No de nézzük is az autót, amely a korábbiaknak megfelelően kétféle karosszériaváltozatban kapható. A szedán 475, míg a kombi 482 centiméter hosszú, a 4 centiméteres növekmény egy az egyben az új orrkialakítás számlájára írható. A szélesség (1810 mm), a magasság (1480 mm) és a tengelytáv (2700 mm) nem változott. Az Avensis azonban felvette az Auris új, energikus megjelenését, jellegzetesebb és dinamikusabb lett, ami nagyon jót tett neki. Kisebb és agresszívabb a felső hűtőmaszk, akárcsak az egész lökhárító, ami lefelé mutató dizájnjával igencsak rámenőssé teszi az autó frontját. A hűtőmaszk krómozott díszléce az új LED-es lámpatesteket köti össze, amelyekbe az új LED-es nappali világítást is integrálták. Említésre méltók még az autót optikailag alacsonyabbnak láttató küszöbidomok, valamint az új rajzolatú hátsó lámpák, amelyek fénymintája megegyezik az első menetfényekével. Az új Avensis vagy tetszik valakinek vagy nem, azt azonban el kell ismerni, hogy az Avensis egyedi karaktert vonultat fel a kategóriában, s ez jó.

Az utastér is más világ. Az érzékelhető minőséget, valamint a látványt is új szintre emelték. Harmonikusabb, letisztultabb formavilág, jó minőségű anyagok és gondosan összeválogatott színharmóniák jellemzik a belső teret. A műszerfal két fő részre oszlik. A beltér teljes szélességében végig futó felső részen helyezkedik el a műszeregység, amely csöves árnyékolóba süllyesztett fordulatszám- és sebességmérőből, valamint a kettő között található, 4,2 colos, színes TFT multi-információs képernyőből áll (Active felszereltségi szinttől.) Az alsó részen található a középkonzol, amelyet leválasztottak a padlókonzolról, és amely egy 8 colos, színes érintőképernyős kezelőfelületnek ad otthont. A belső térben ergonómiailag továbbfejlesztett kormánykerék és kezelőszervek teszik teljessé az összképet. Még a kezelőszervek tapintásán és működtetésén is javítottak.

Számos új színkombináció közül lehet választani, nekünk a „Golden Copper” tetszett a legjobban, terrakotta színű betétekkel. Felárért valódi Alcantara és bőrkárpit is rendelhető az autóba. Egyetlen egy dolgon kellett volna még picit dolgozni, az ülések kialakításán. Bár áttervezték a székeket, hogy jobb tartást adjanak, a támla és az ülőlap ideális szögét nem sikerült eltalálni, s maga az ülés is túlságosan magasra helyezett. Az elektromos állítású bőrüléseknél még rosszabb a helyzet, egy 185 centiméter magas sofőr ekkor a szélvédő felső harmadán tekint kifelé. A hátsó sorban akad bőven láb- és fejtér, helyszűkére senki sem fog panaszkodni. A pad azonban alacsonyan van, a combok nem nyernek kellő alátámasztást. Az Avensis mindkét változata tágas csomagteret kínál, a szedáné 509, míg a kombié 543 literes. Utóbbinál az üléseket lehajtva 1609 literes raktér alakítható ki.

Az öttagú motorkínálatban mindkét dízel új: az 1,6 literes D-4D erőforrás 112 lóerős, míg a 143 lóerős 2.0 D-4D most debütál a Toyota kínálatában. Az 1.6 D-4D CO2-kibocsátása csupán 108 g/km, 11-el kevesebb, mint a 2,0 literes elődmotoré, míg az új 2,0 literes erőforrás 119 g/km CO2-kibocsátással büszkélkedhet; ez 24 g/km csökkentést jelent az általa leváltott 2,2 literes erőforráshoz képest. Az Euro 6-os, 1,6 literes, 16 szelepes turbódízel nyomatéka 270 Nm 1750/percnél és 11,4 másodperc alatt gyorsítja százra az Avensist, a végsebesség pedig 180 km/óra. 9 százalékkal takarékosabb, mint a kifutó, 126 lóerős 2.0 D-4D motor, szabványos átlagfogyasztása 4,2 l/100 km. A szintén Euro 6-os, 2 literes, 16 szelepes D-4D dízelmotor ugyanúgy a takarékosságot részesíti előnyben (fogyasztás: 4,5 l/100 km), 320 Nm-es nyomatékával azonban kifejezetten jól teljesít rugalmasság és gyorsító képesség terén. Álló helyzetből 9,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órát; végsebessége 200 km/óra. A korábbról ismert 1,6, 1,8 és 2,0 literes Valvematic benzinmotorok szintén átfogó módosításokon estek át. Mindegyik teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási határértékeket, jobb vezethetőség, kedvezőbb fogyasztás és alacsonyabb károsanyag-kibocsátás jellemzi őket. Az 1,6-os egység 132, az 1,8-as 147, míg a 2 literes hajtómű 152 lóerőt ad le. Utóbbi kettőhöz CVT váltó is rendelhető.

A svájci bemutatóra zömében 2 literes dízelmotorral szerelt példányokat hoztak el, benzines modellt nem sikerült megkaparintanunk, és sajnos az 1,6-os kis dízelt sem foghattuk vallatóra. Ez azonban nem nagy tragédia, hiszen nálunk (is) a legnépszerűbb modell a 143 lovas dízel kivitel lesz, amivel közel 500 kilométert autóztunk. A BMW-származék turbódízel rögtön kulturáltságával hívja fel magára a figyelmet, csendesen, vibrációmentesen dolgozik. Működési zaját a mérnökök hatékonyan elszigetelték az utastértől, amely egyébként is alapos szigetelést kapott.

A 143 lóerő és a 320 Nm tisztességesen mozgatja a több mint másfél tonnás kasztnit, a kombit is 10 másodpercen belül gyorsítja fel 100 km/órára. 1750-es fordulatszámtól „veszi a lapot” és a teljes fordulatszám-tartományban kitartóan gyorsít. Öröm vele autózni, ami a hozzá kapcsolt hatfokozatú kézi váltó érdeme is. Pontosan, gyorsan kapcsolható szerkezet, hosszabbra vett áttételei pedig a gazdaságos üzemet támogatják. Az ötödik, de különösen a hatodik fokozat hosszú, 90-100 km/óra alatt ezt nem is érdemes kapcsolni. A dízel Avensis főtengelye 130 km/óránál csupán 2200-at forog, ezért autópályán is alacsony fogyasztással autózhatunk. Az első etapon a mellékutas és autópályás szakaszok mellett rengeteget emelkedtünk, egy síparadicsomba kapaszkodtunk fel szerpentines utakon. A kitartó nyüstölés ellenére az Avensis fedélzeti számítógépe 6,4-es értéket mutatott a tetőn, ami remek érték. Másnap, eleinte ereszkedve, 220 kilométer után 5,4 literen állapodott meg a számláló. És ezúttal sem kíméltük a technikát, az Avensist ugyanis élmény űzni a kanyargós utakon.

A Toyota mérnökei remek futóművet raktak össze, ez az autó egyik fénypontja. Maradt az elődje által is alkalmazott, bevált McPherson rugóstagos első és kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés, azonban mindkét felfüggesztést részletekbe menően átdolgozták, így egyszerre javult a rugózási komfort és a vezethetőség. Az Avensis nemcsak megbocsátó a gyorsan vett kanyarokban, hanem mintha kifejezetten szeretné a keményebb bánásmódot. Ragaszkodik a kijelölt ívhez, nem pattog el és egyáltalán nem tolja az orrát, ahogy az elsőkerék-hajtású autók szokták. Kiegyensúlyozottan, semlegesen viselkedik. Messze húzódnak a határai, amit egy hétköznapi autós valószínűleg sohasem fog megközelíteni vele. Michelin gumiköpenyeit is dicsértük, biztosan tartották az autót, meg sem nyikkantak a forszírozott tempónál. Elismerés illeti az átdolgozott elektromos szervokormányt is, amely érzékletes, közvetlenebb visszajelzést ad az útról, mint korábban. Meglepetésre tehát, az új Avensis vezetése élménnyel ér fel. Remek autó, együtt tudnék élni vele.

A Toyota középkategóriás modelljének másik újdonsága, hogy határozottan megkülönböztethető felszereltségi szinteket kapott, amely elsősorban az üzleti felhasználóknak kedvez, hiszen ők adják az eladások oroszlánrészét. A belépő (Live) szintű kivitel többek között manuális klímaberendezést, bőrkormányt, hegymeneti elindulássegítőt, LED-es nappali menetfényt, USB csatlakozással felvértezett CD-rádiót, valamint az ütközést megelőző biztonsági rendszert tartalmazza. A Live+ felszereltség ezt még tempomattal, Bluetooth csatlakozással és ködlámpával fejeli meg.

A közepes (Active) szinteken debütál az Avensis új, kéttónusú beltéri színvilága, választhatóan „Golden Copper” vagy „Lunar Grey” kivitelben. A Live szinten túl automata klímaberendezés, 4,2 colos színes TFT multi-információs képernyő, valamint, eső- és szürkületi érzékelők, 17 colos könnyűfém keréktárcsák, ködfényszórók, szövet-Alcantara üléshuzat, sötétített hátsó oldalablak, tolatókamerával felszerelt Toyota Touch 2 multimédiás rendszer, valamint a Toyota Safety Sense rendszer szerepel a palettáján.

A kifejezetten a flottás vásárlók elvárásaihoz igazodva kifejlesztett Active Trend+ felszereltségi szint ezt olyan tételekkel gazdagítja, mint a LED-es fényszórók kanyarfény funkcióval, az első ködlámpák sarokbevilágítás funkcióval, a teljes szövet-Alcantara kárpitozás, az ülésfűtés, valamint a 17 colos, csiszolt hatású könnyűfém felnik. A felső (Executive) felszereltségi szinten 18 colos könnyűfém keréktárcsák, kulcs nélküli nyitás és indítás, fekete bőrülések, fényszórómosó, valamint navigációs rendszerrel kiegészített Toyota Touch 2 with Go Plus multimédiás rendszer 10 hangszóróval alkotja az alapfelszerelés részét. Az Avensis Touring Sports Executive felszereltség Skyview panoráma napfénytetőt is tartalmaz.

Az új Avensis belépő flotta modell az 1,6D-4D Active, amiért 8 090 000 forintot kérnek. A 2,0D-4D Active modell 8 800 000 forintba kerül. Az árak egyébként 6,5 millió forinttól indulnak és valamivel 10 millió forint fölött érnek véget. Már egy autóra is flottakedvezményt adnak.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/