/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Világsiker a magyar kormánymű

2014. szeptember 25. 08:30   |   Autoblog
címkék:  

A világ vezető autógyárai már évek óta felfigyeltek azokra a speciális elektromechanikus kormányrendszerekre, amelyeket a ThyssenKrupp budapesti központjában fejlesztenek, ezek a rendszerek ma már világszerte több mint egymillió személyautóban találhatók meg az utakon.

Tesztelés a ThyssenKrupp Presta Hungary-nél – Fotó: Polónyi István

A mintegy 350 fős magyar fejlesztőközpontot – ahol a ThyssenKrupp „Steering” üzleti egységén belül egyedüliként zajlik szoftverfejlesztés – szakterületén a világ legjobbjai közt tartják számon. A központ gazdasági jelentősége azért meghatározó, mert egyrészt tovább integrálja Magyarországot az autógyárak finom gazdasági ökoszisztémájába, másrészt a fejlesztés a legnagyobb hozzáadott értéket képes előállítani. A ThyssenKrupp például a BMW, a Daimler, és a General Motors kínai joint venture vállalata, az SGMW számára is fejleszt kormányrendszereket Magyarországon.

Igazi nagyhatalom lett Magyarország a jövő kormányrendszereinek fejlesztésében: a liechtensteini központú, a világ autókba szerelt kormányoszlopainak negyedét adó ThyssenKrupp ”Steering” üzleti egységhez tartozó budapesti kompetenciaközpont közel 300 mérnöke a világ egyik legjobb csapatának számít.

A mérnökök olyan elektromos kormányrendszereket fejlesztenek, amelyek a hagyományos, folyamatosan energiát felvevő hidraulikus rendszer helyett elektromotoros rásegítést alkalmaznak. Ez a rendszer csak akkor fogyaszt energiát, ha a kormányt elforgatják, ezért alkalmazása autótípustól függően akár 0,3 literes üzemanyag-megtakarítást is jelenthet száz kilométerenként, másrészt olyan biztonsági és kényelmi funkciók elérését teszi lehetővé, mint az oldalszél-kompenzáció vagy a parkolási asszisztens; ráadásul megbízhatóbb a hagyományos kormányszervóknál.

A magyar kompetenciaközpontban fejlesztik és tesztelik az elektromechanikus kormányrendszerek elektronikus vezérlőegységeit. A több lépcsős folyamat végén az integrált rendszereket funkcionálisan is teljesen letesztelik.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Petrik Péter
2014-09-25 - 09:09

Remélem nem fogok mellé, de az én nyolc éves Suzuki SX4-s kocsimban gyárilag elektromos szervokormány van. Akkor mi ebben az új ?


*/