Világsiker a magyar kormánymű
A világ vezető autógyárai már évek óta felfigyeltek azokra a speciális elektromechanikus kormányrendszerekre, amelyeket a ThyssenKrupp budapesti központjában fejlesztenek, ezek a rendszerek ma már világszerte több mint egymillió személyautóban találhatók meg az utakon.
A mintegy 350 fős magyar fejlesztőközpontot – ahol a ThyssenKrupp „Steering” üzleti egységén belül egyedüliként zajlik szoftverfejlesztés – szakterületén a világ legjobbjai közt tartják számon. A központ gazdasági jelentősége azért meghatározó, mert egyrészt tovább integrálja Magyarországot az autógyárak finom gazdasági ökoszisztémájába, másrészt a fejlesztés a legnagyobb hozzáadott értéket képes előállítani. A ThyssenKrupp például a BMW, a Daimler, és a General Motors kínai joint venture vállalata, az SGMW számára is fejleszt kormányrendszereket Magyarországon.
Igazi nagyhatalom lett Magyarország a jövő kormányrendszereinek fejlesztésében: a liechtensteini központú, a világ autókba szerelt kormányoszlopainak negyedét adó ThyssenKrupp ”Steering” üzleti egységhez tartozó budapesti kompetenciaközpont közel 300 mérnöke a világ egyik legjobb csapatának számít.
A mérnökök olyan elektromos kormányrendszereket fejlesztenek, amelyek a hagyományos, folyamatosan energiát felvevő hidraulikus rendszer helyett elektromotoros rásegítést alkalmaznak. Ez a rendszer csak akkor fogyaszt energiát, ha a kormányt elforgatják, ezért alkalmazása autótípustól függően akár 0,3 literes üzemanyag-megtakarítást is jelenthet száz kilométerenként, másrészt olyan biztonsági és kényelmi funkciók elérését teszi lehetővé, mint az oldalszél-kompenzáció vagy a parkolási asszisztens; ráadásul megbízhatóbb a hagyományos kormányszervóknál.
A magyar kompetenciaközpontban fejlesztik és tesztelik az elektromechanikus kormányrendszerek elektronikus vezérlőegységeit. A több lépcsős folyamat végén az integrált rendszereket funkcionálisan is teljesen letesztelik.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)
Remélem nem fogok mellé, de az én nyolc éves Suzuki SX4-s kocsimban gyárilag elektromos szervokormány van. Akkor mi ebben az új ?