VW Passat Alltrack, a terepkombi
Egyedi öszvérrel jelentkezett a Volkswagen. A kombi Passat modellből kialakított Alltrack annak a vásárlórétegnek szól, akik rendszeresen használják járművüket vontatásra, vagy sokat járnak könnyű terepen és nagyon tágas, sportos személyautót keresnek.
A Passat Alltrack, akárcsak például a majdani fő riválisa, a Volvo XC70, emelt hasmagassággal, alsó peremvédelemmel ellátott masszívabb lökhárítókkal, és műanyag sárvédő szélesítésekkel próbálja terepalkalmasságát hangsúlyozni. A Volkswagen szerencsére ezúttal nem árul zsákbamacskát: a két erősebb motorhoz alapáron jár majd a 4Motion összkerékhajtás, a kisebbik dízelhez pedig felárért lesz rendelhető.
A Passat Alltrack két benzines TSI turbómotorral és két TDI dízelmotorral lesz elérhető – mindannyian ismertek egyéb konszernbeli modellekből. A kisebbik TSI 160 lóerőt, a nagyobbik 210 lóerőt szolgáltat, míg a két common rail aggregát 140 és 170 lovas teljesítménnyel bír. A 170-es TDI-hez és a 210-es TSI-hez nemcsak négykerék-hajtást, hanem DSG váltót is adnak. Jó hír és bölcs döntés, hogy a népszerű 140 lovas TDI-hez is párosítható 4Motion hajtás. S az erőforrás így sem iszákos, mindössze 5,7 liter gázolajat kér 100 kilométerenként (150 g/km CO2). A 170 lóerős turbódízel csak egy deciliterrel fogyaszt többet nála.
A Volkswagen Passat Alltrack december elején debütál a Tokiói Autószalonon, mi, európaiak pedig valószínűleg a 2012. márciusi Genfi Autószalonon találkozhatunk majd vele először.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)