/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Zöldül a rali

2008. május 22. 17:31   |   Autoblog
címkék:  

Újdonságként értékelhető, hogy ez alkalommal a káros anyagokat a magyar futamsorozat során végig szervezetten gyűjtötték és kezelték.


Megy egy ralikocsi a sivatagban. Leáll, szerelni kell. A kellemetlen szervizmunka végeztével a lefejtett fáradt olajat hova önti, a beszennyeződött törlőrongyokat hova dobja a sofőr és mitfárere, hogy minél hamarabb visszaállhassanak a versenybe?… Amíg a sivatagban vagyunk, erre könnyűnek és kézenfekvőnek tűnik a felelet – ami nem jelenti, hogy helyes volna. A végeláthatatlan kőtengeren és homokdűnék között évtizedek óta zajló Dakar és társai esetében is felerősödtek az utóbbi időben a részben éppen környezetvédelmi élő kritikai hangok, de gondoljunk csak arra, mi a helyzet akkor, ha a rali civilizáltabb területen, sűrűn lakott helyen, települések közelében, természetvédelmi parkokat érintve folyik. Mint történt az épp nemrég Magyarországon megrendezett Dakar Series – Central Europe Rally (CER) első állomásán (április 19-26. között). Tehát mi lesz ilyenkor az olajos rongyokkal?

A sportág egészét tekintve, azaz némi túlzással világméretekben újdonságként értékelhető, hogy ez alkalommal az említett káros anyagokat a magyar futamsorozat során végig szervezetten gyűjtötték és kezelték. Lecserélt olaj, eldobandó olajszűrő, üzemanyagszűrő, szennyezett rongyok, munkaruhák és föld: ezek mind veszélyes hulladékok. Ártalmatlanításuk szakszerű közreműködést igényel. Ennek érdekében a verseny szervezői, az igazi Dakarokon versenyzőként való indulásról is ismert Szalay Balázsék nagy erőket mozgósítottak, s felkértek egy ehhez értő céget, a miskolci központú LTV Trans Kft.-t az akció levezénylésére.

“A szervezés egyik sarkalatos pontja volt a környezetvédelmi előírásoknak megfelelni” – hangsúlyozta Szalay Balázs. “Magyarországon eddig nem volt “divat” környezetvédelmi engedéllyel versenyt szervezni, ám most remélem, hogy e tekintetben is úttörőként jártunk el. A minket ért támadások ellenére is azon leszünk, hogy ezt továbbadjuk. Jövőre már összeállítunk egy külön környezetvédelmi csoportot, amelynek kizárólag az lesz a feladata, hogy a verseny teljes környezetvédelmi hátterét előkészítsék, majd felügyeljék alfától az omegáig.”


A versenyre az LTV Trans Kft. szórólapokat készíttetett, angol és magyar nyelven, ezek révén tájékoztatták a résztvevőket, sportolókat és a kiszolgáló személyzetet, azaz a kísérő műszaki csapatokat a környezetvédelmi szempontok fontosságáról és a veszélyes hulladékok kezelésének feladatairól. “A szervezők és a versenytársaim is mellénk álltak és valóban összegyűjtötték a veszélyes hulladékokat, leadták a szennyezett rongyokat, fékbetéteket, akkumulátorokat és a leeresztett olajokat. Kivételt jelentettek a nagy gyári csapatok, amelyek szakemberei ezeket a feleslegesnek látszó anyagokat azért gyűjtötték össze szokás szerint, hogy kielemezzék azokat. Összességében elmondható, hogy jól sikerült a kampány, a visszajelzések, amiket kaptam, mind arról szóltak, hogy nem találkoztak még hasonlóval a versenyeken, de mindenképpen örülnek neki, hogy elindult egy ilyen kezdeményezés, mert valóban szükség van rá.” – újságolta Szalay Balázs.

www.dakar.hu

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/