2013. január 17. 20:55   |   Autoblog
címkék:  

Ilyen lesz a Hyundai következő luxusautója

A Hyundai a Detroiti Autószalonon mutatta be HCD-14 Genesis nevű luxusautó-tanulmányát, amely a jövőbeli prémium modellek formavilágába nyújt bepillantást. A HCD-14 Genesis a márka jövőben bevezetendő, prémium kényelmi szolgáltatásait is érzékelteti, ideértve olyan élvonalbeli technológiákat, mint a szemmozgást követő és kézmozdulatokat értelmező, újszerű vezérlő rendszer.

A HCD-14 Genesis a „cseppfolyós fém” formanyelve szerint készült el. Kecses, könnyed sziluettje az áramló folyadék formáját követi, miközben drámai kidolgozású felületei természetes visszafogottságot sugallnak. A merész orrkialakítást uraló, szálcsiszolt fém hűtőrács mély, függőleges légbevezető nyílásokat tartalmaz. A motorházfedél hátsó sarkainál az áramlás irányát kihangsúlyozó betétekkel találkozunk, amelyek kialakítása tökéletesen harmonizál a külső visszapillantó tükrökkel. A koncepcióautó oldalnézetből – az A-oszlop és az első tengely közötti, elnyújtott távolságnak, a rövid túlnyúlásoknak, a nagyméretű kerekeknek, a hirtelen beszűkülő üvegfelületeknek és a rövid farnak köszönhetően a klasszikus hátsókerék-hajtású sportszedánokat idéző arányokat mutat. A keréktárcsák könnyűfém ötvözetek keverékéből készültek, térközeiket szénszálas betétek töltik ki.

A vezetőközpontú utastér kialakítása is meglehetősen drámai. A kettős tarajú hullámként megrajzolt középkonzol a műszerfaltól egészen a hátsó ülésekig húzódik. Ez a hullámforma, mint stílusjegy a belső ajtókilincseken és a hátsó fejtámaszokon is visszaköszön. A mérőműszerek és a vezetőt támogató információk egy eklektikus, analóg-digitális tájékoztató központban kaptak helyet, amelynek kialakítása a repülés világából merített ihletet. A vezetőközpontú műszerfal aszimmetrikus középkonzolján az autó vezetéséhez kapcsolódó, elsődleges funkciók elkülönülnek az utas által igénybe vehető kényelmi szolgáltatásoktól. A középkonzolon iPad elhelyezésére szolgáló tárolóhely is található. A hátsó ajtó hátrafelé nyílik: egyetlen, nagyméretű forgópántja szálcsiszolt alumíniumból készült, és az ajtó nyílásától átlósan fölfelé fordul el.

A vezetői környezetben forradalmi technológiai újdonságokkal találkozhatunk. A Hyundai mérnökei nyugdíjazták a hagyományos középkonzolt, helyette olyan, ösztönösen működtethető kezelőfelületet hoztak létre, amelynek használata közben a vezetőnek csak a lehető legrövidebb időre kell elvennie tekintetét az útról. Gombsorok és kapcsolók nélküli vezérlőpanelt alkottak. A vezető szemmozgását követő, illetve a térbeli kézmozdulatokat felismerő, ultramodern technológia révén a HCD-14 Genesis a figyelmet elterelő kezelőfelület nélkül is képes felismerni a vezető utasításait. Miután a vezető tekintetével kiválaszt egy adott funkciót, hüvelykujja mozgatásával vagy a kézmozdulat-felismerő rendszer segítségével aktiválhatja a navigációt, az infotainment rendszert, az audioberendezést, a szellőzést vagy akár az okostelefon csatlakoztatását.

Ez az ösztönös kezelőfelület maximális irányítást tesz lehetővé anélkül, hogy a vezetőnek le kellene pillantania a műszerfalra, hála az adatokat a szélvédőre kivetítő HUD rendszernek. Ez a saját fejlesztésű kezelőfelület már a Hyundai leendő fedélzeti rendszereit előlegezi meg.

A HCD-14 Genesist a Hyundai Tau V8 motorja hajtja. Az 5,0 literes erőforrás közvetlen benzinbefecskendezést, valamint szívó- és kipufogó oldali változó szelepvezérlést alkalmaz. A HCD-14 Genesis optikai felismerő rendszer segítségével azonosítja vezetőjét és engedélyezi a motor indítását. A nyolcfokozatú automata sebességváltó a kormányon elhelyezett fülekkel is kapcsolható.