Európába is jöhet a Hyundai Genesis szedán
Prémium hátsókerék-hajtású szedánnal készül betörni az európai piacra a Hyundai. A Genesis szedán feladata, hogy a dél-koreai márkát prémium irányba mozdítsa el. Ígérik, a kocsi vezethetősége az európai márkák szintjét idézi majd, biztonsága és kényelmi felszereltsége élvonalbeli lesz, ráadásul az első rajzok alapján gyönyörű is. Jövőre érkezik.
A Genesis szedán a Hyundai sikeres „folyékony szobrászat” formanyelvének egy továbbfejlesztett változatát kapta meg és rendkívül jól néz ki. A hangsúlyos hatszögletű hűtőmaszk és a süllyesztett fényszórók karakteressé, a vaskos sárvédők, a kupés tetőív és az éles oldalsó karaktervonal pedig igen sportossá teszik.
A koreaiak biztosra mennek, ugyanis nemcsak hátsókerék-hajtással kínálják majd az autót, hanem összkerékhajtással is. A HTRAC rendszer az útviszonyok és a menetkörülmények függvényében elektronikusan szabályozza az első és hátsó tengely közötti nyomatékmegosztást, így nagyobb stabilitást kínál csúszós úton, illetve kanyarban. A rendszer különböző üzemmódokat is kínál.
A Genesis szedán emellett változó áttételű kormányszervot kap, az utasbiztonságot pedig olyan funkciók fokozzák, mint a vészhelyzeti utasrögzítő rendszer, amely ütközés esetén az ülésbe szorítja az utasokat, vagy a Pre-Safe rendszer, amely a biztonsági öv feszesre húzásával figyelmezteti a vezetőt a közelgő veszélyre.
Arról egyelőre nincsenek információk, hogy a Genesis szedánt milyen motorokkal szerelik fel, de a jelenlegi 3,8 literes V6-os és az 5 literes V8-as biztos befutónak tűnnek. Az öreg kontinensen azért nem ártana egy nagy lökettérfogatú, korszerű dízemotor, vagy akár egy hibrid hajtáslánc sem.