címkék:
Alfa Romeo GT – a tradíció folytatódik
Múltidéző forma A formatervezők munkájának köszönhetően az új modellt erős szálak fűzik a Giulia Sprint GT-hez, amit Nuccio Bertone 1963 tervezett. Az Alfa új kupéja hasonlóan sportos természetű, formavilága is hasonló, és ugyanazt a jellegzetesen olasz ízlést tükrözi. A kupé 4,48 méter hosszú, 1,76 méter széles, 1,37 méter magas, tengelytávja pedig 2596 mm. A GT […]
Múltidéző forma
A formatervezők munkájának köszönhetően az új modellt erős szálak fűzik a Giulia Sprint GT-hez, amit Nuccio Bertone 1963 tervezett. Az Alfa új kupéja hasonlóan sportos természetű, formavilága is hasonló, és ugyanazt a jellegzetesen olasz ízlést tükrözi. A kupé 4,48 méter hosszú, 1,76 méter széles, 1,37 méter magas, tengelytávja pedig 2596 mm. A GT az Alfa Romeo-család jellemzőit viseli; a vezetési kényelem és a nagy teljesítményű kupékhoz illő sportosság mindig jelen van, miközben nincs szükség komoly kompromisszumra a praktikum és a kényelem terén Az Alfa GT csomagtere alaphelyzetben például 320 literes, amely a kategória egyik legjobb adata.
Az autó orrán az Alfa jellegzetes vonásainak sajátos interpretációja látható – a pajzs nagyobb és figyelemfelkeltőbb, amit tovább fokoz a két légbeömlő. Oldalnézetből a GT meglehetősen dinamikus, lendületes hatást kelt, a viszonylag vastag hátsó oszlop és a kisméretű hátsó oldalablak pedig egyszerre sugároz eleganciát és masszívitást. A farrész kialakítása is sajátosnak mondható a nagyméretű integrált lökhárítókkal. A hátsó szélvédő hajlított, míg a lámpák szerves részét képezik a karosszériának, és befordulnak az autó oldalára is.
Fényűző utastér
Formájának megfelelően az Alfa GT utastere is sportos, ahogy az egy vérbeli Alfához illik. A volán, a pedálok, a váltókar mind a tökéletes uralhatóság jegyében készültek, a kör alakú műszerek pedig vörös háttérvilágítást kaptak. Az első osztályú kényelmet kínáló sportülések minden változatban megtalálhatók. A vásárlók kétféle belső kialakítás közül választhatnak: a klasszikus sportos hagyományoknak megfelelő, fekete műszerfal és panelek mellett egy világosabb, stílusos, ám legalább ennyire sportos kéttónusú, szürke-fekete árnyalat között. A közép-változatok esetében igen praktikus, szénszálas anyagból készülő, speciális kárpitot, Alfatexet használnak az ajtók és az ülések borítására. A fekete és szürke színben választható belső nemcsak fokozott kényelmet, hanem hasonló szintű eleganciát és használhatóságot is kínál.
A vásárlók emellett kérhetnek teljes bőrkárpitozást is (fekete, kék, vörös és szürke színben), vagy akár egyet a három alapkivitel közül, amelyek mindegyike az olasz kézműipar minőségének megfelelő. Az első sportos, így a műszerfal, a műszerek és az ülések feketék, s ugyanilyen árnyalatú, dupla varrással készülnek. A második, elegáns változat uralkodó színe a bézs, a varrás kontrasztot jelent. A klasszikus változat kárpitozása a szürke két árnyalatában pompázik, szintén kontrasztos varrással. Emellett az új modell váltógombja a benzines változatoknál alumíniumból készül, míg a turbódízeleknél és a 3.2 V6 24v esetén bőrrel borított.
Erős, kifinomult motorok
Az Alfa GT vonzó megjelenése nagy teljesítményű és igényes motor-palettával egészül ki. A kocsit kezdetben egy 165 lóerős, közvetlen befecskendezéses JTS benzinessel, egy 150 lóerős 1,9 JTD 16v Multijet dízellel, valamint egy 3,2 literes V6-os, 24 szelepes erőforrással kínálják, ám ősszel megérkezik a 140 lóerős 1.8 Twin Spark alapmotor is. Az Alfa GT-t három alapváltozatban vezetik be: Progression, Distinctive és Luxury. Az első az 1.8 Twin Spark 16v, a 2.0 JTS és 1.9 JTD 16v Multijet motorokkal kombinálható, a másodikhoz a 2.0 JTS és az 1.9 JTD 16v Multijet választható, a harmadik pedig valamennyi motorhoz kapcsolható, beleértve a 2.0 JTS Selespeed kivitelt is. A Luxury felszereltség bevezetését júniusra ígérik.
Az új sportkupé motorkínálatának csúcsán található a 3.2 V6 24 szelepes erőgép, ami már ismerős lehet a GTV, Spider és az új Alfa 166 modellekből. A 240 LE teljesítményű (6200/percnél) aggregát legnagyobb nyomatéka 300 Nm 4800/percnél, és ez arra elég, hogy a GT-t 6,7 mp alatt gyorsítsa fel 100 km/órára. Az ésszerű beállításoknak köszönhetően ezzel a motorral a GT nemcsak kiemelkedő menetteljesítményre, hanem hétköznapi közlekedésre is alkalmas.
A 165 lóerős és 206 Nm nyomatékkal rendelkező 2.0 JTS (Jet Thrust Stoichiometric) az első közvetlen befecskendezéses benzines erőforrás, amelynek teljesítménye meghaladja a 60 kW/litert (82 LE/l), nyomatéka pedig a 100 Nm/literes értéket (0-100 km/h 8,7 mp). Az Euro-4 emissziós előírásokat teljesítő motor az első olyan erőforrás, amelynek befecskendező fúvókái az égéstérbe nyílnak. A JTS motor nagy előnye, hogy nem igényel alacsony kéntartalmú benzint, az Európában és az Egyesült Államokban is kapható hagyományos ólommentessel működik.
A motorpaletta legfrissebb tagja a 150 lóerős 1,9 M-Jet 16v egység, amely a 2002 végén bemutatott, a világ legelső második generációs közös nyomócsöves motorjának a továbbfejlesztett változata. Nőtt a teljesítménye, az alacsony fordulaton leadott nyomatéka (maximum 305 Nm 2000/percnél), valamint csökkent a zaj és a vibráció mértéke. Az 1.9 M-Jet 16v közös nyomócsöves rendszere a befecskendezett gázolaj teljesen automatikus kalibrálásával képes csökkenteni a zajt és a vibrációt. Az Alfa GT az új turbódízellel szerelve kedvező menettulajdonságokra képes: a legnagyobb sebesség 209 km/h, a 0-100 km/órára gyorsulás 9,6 mp. A fogyasztás is kedvező, 6,7 l/100 km kombinált; 5,4 l/100 km városon kívül; 8,7 l/100 km városban.
A felsorolt erőforrásokhoz kétféle kézi kapcsolású váltómű társítható, a hatfokozatú a 3.2 V6 24v és a 1.9 M-Jet 16v motorokhoz, az ötfokozatú pedig az 1.8 Twin Spark és a 2.0 JTS változatokhoz. Utóbbihoz választható a robotizált Selespeed váltómű is.
Sportos és biztonságos kezelhetőség
Az Alfa GT sok jellemzőjében hasonlít az Alfa 156-oshoz, nem hiába, hiszen ez a modell volt a „felmenője”. Futóműve is nagyon hasonló a 156-éhoz: kettős kereszlengőkaros első, illetve McPherson típusú, több lengőkaros hátsó felfüggesztése van. A kettős keresztlengőkaros első futómű elnyeli és tompítja az útfelület egyenetlenségeit, a hátsó futómű pedig gondoskodik a stabilitásról nagy sebességnél, amelyet gyors kanyarvételi tulajdonsággal kombinál. A McPherson kitámasztás itt további előnyöket is kínál, mint a kis tömeg és a változtatható beállítások.
Annak érdekében, hogy az autó minden körülmények között teljes mértékben uralható legyen, az Alfa GT valamenyi modellje elektronikus menetstabilizáló rendszert (VDC: vehicle dynamic control), valamint vészfékasszisztenst kapott. A motorfék-nyomaték szabályzó (MSR: motor schleppmoment regelung) elektronikája abban az esetben lép működésbe, amikor erőltetett visszakapcsolás esetén a hirtelen keletkező erős motorfék blokkolja az első kerekeket – a nyomaték növelésével, vagyis gázadással az elektronika megakadályozza ezt. Az Alfa GT valamennyi változatában emellett hat légzsákot találunk, melyből kettő nem fej-, hanem ablaklégzsák, amelyek oldalütközésnél hatékonyan védik az utasok fejét. Az Alfa GT a passzív biztonság terén is jelentős tartalékkal rendelkezik. Karosszériája rendkívül merev (100 000 daNm/rad), emellett például oldalmerevítéseket, összecsukódó kormányoszlopot, előfeszítős és erőhatárolós biztonsági öveket, valamint 5 fejtámlát találunk benne.
Árak
Az Alfa GT március végétől kapható Magyarországon is, júniusig Progression és Distinctive felszereltséggel. Az ötfokozatú kézi váltós 2,0 JTS benzines változat 7 700 000 forintba kerül, Distinctive kivitelben 8 150 000 forintot kérnek érte (széria a bőrkárpitozás). Selespeed robotizált váltóval ugyanez a modell 400 ezer forinttal drágább. A 6-sebességes manuális váltóval felszerelt Alfa GT 1,9 M-Jet Progression 7 600 000 forintért elvihető, a Distinctive felszereltség felára itt is 350 ezer forint. A 3,2 V6-os csúcsmodellért nem kevesebb, mint 10 200 000 forintot kell leszurkolni. A Fiat Magyarország 30 darab Alfa Romeo GT-t szeretne idén értékesíteni.