/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Dodge Caliber – színfolt a kompakt szegmensben

2006. június 16. 18:46   |   Autoblog
címkék:  

A Dodge Caliber elsősorban egyéni stílusával hódíthat, de tágas és átrendezhető belső tere, valamint erős dízelmotorja is vonzóvá teheti.


Az ötajtós Dodge Caliber kétségtelenül egyéni arc a tömegben. A kupészerűen sportos körvonalat kombinálja a szabadidő-autók robusztus célszerűségével. Figyelemfelkeltő autó, hiszen amerikai recept szerint markáns, erőteljes kiállású – lemezfelületei jóval kiterjedtebbek, mint ablakfelületei. A sofőr 102 milliméterrel magasabban ül, mint a típuselőd Dodge Neonban, ezáltal parancsnoki pozícióból látja át a forgalmat. A kerekek kinn vannak a sarkokon, minimálisak a túlnyúlások, ezáltal remek a helykihasználás. A Dodge Caliber kagylóhéj-szerű gépteteje befordul az oldalakra, az autó valamennyi fő vonala a hűtőmaszk “célkeresztjéből” indul ki. Ez az erőteljes formai elem adja a jellegzetes Dodge-arcot. A Caliber SE modellen színre fényezik, mögötte fekete ráccsal, az SXT-é viszont krómozott. A Caliber SXT halogén fényszóróját standard ködlámpák egészítik ki. Különleges dizájn-megoldás, hogy a fekete tetőperem beleolvad az integrált spoilerbe, kupészerű oldalnézetet teremtve.


A Caliber masszív, sportos kiállású autó. Hossza 4415 mm, szélessége 1800 mm, magassága 1535 mm. Ezen kívül hosszú (2635 mm) tengelytáv, széles (1520 mm) nyomtáv jellemzik az autót, kidomborodó sárvédőiben pedig 17 vagy 18 colos kerekek forognak, szokatlan méretű, 215/60 R 17-es vagy 215/55 R 18-as gumikkal. A szabad magasság is nagy, 195 milliméteres. A műanyag oldalvédők a parkolóhelyi sérülésektől óvják az autót, a külső tükrök és kilincsek feketék, akárcsak az Optikai Tuning csomag tetőoszlopai, amelyek úgy mutatják, mintha egyetlen nagy oldalüvege lenne az autónak.

Ügyes újdonságok az utastérben


A Dodge Caliber a kategória egyik legtágasabb (főbb versenytársak: Peugeot 307, Mazda3, Ford Focus stb.) belső terét kínálja, a vezetőn kívül akár négy utas és bőséges poggyász fér el benne. A Caliberben ülni olyan, mint egy tankban, mert az ember magasan ül, kicsik az ablakok, és előtte terpeszkedik a magas és széles műszerfal. Elöl és hátul is bőséges a helykínálat, négy magas termetű felnőtt simán elfér az autóban. Ehhez járul már az alapesetben is 524 literes csomagtér (bővítve 1340 liter). Valamennyi Dodge Caliber modell közös jellemzője a kéttónusú enteriőr, a 60/40 arányban osztottan lehajtható, és ilyenkor közel sík padlót képező hátsó ülés, valamint a számtalan rakodóhely.

A praktikus részletek közé tartozik, hogy az első utasülés előrehajtott támlája asztalkát képez, hogy a hűtött italtartóban négy darab félliteres palack vagy doboz fér el, hogy az első előrecsúsztatható kartámasz tárolójába mobiltelefont vagy MP3 lejátszót lehet tenni, hogy a műanyag csomagtérpadló kivehető és mosható, valamint hogy a csomagtér tetőlámpája egyben a tartójából kivehető, öntöltő zseblámpa. Mindamellett az első pohártartók gyűrűje kékeszölden fluoreszkál, a feláras kilenc hangszórós, prémium-szintű Boston Acoustics hangrendszer érdekessége pedig a csomagtér-ajtóba épített két hangszóró. Ha nyitva az ajtó, ezek kihajthatók, hogy zenét szolgáltassanak a szabadban szórakozó társaságnak.


A Sport Belső Csomag, amely a Dodge Caliber SXT extra felszerelése, fekete B- és C-tetőoszlop mellett Pastel Slate Gray Alias/Albi II szövet üléseket tartalmaz, a külső színhez illő piros, narancs, sárga vagy kék ülésbetéttel, illetve középkonzollal.

Sajnos ettől még mindent elborít a kemény műanyag a Dodge Caliber belterében, itt-ott kifejezetten taszító minőségben.


1,8-as benzines és 2,0 literes dízel

A Dodge Caliber a Chrysler első autótípusaként jelenik meg a márka világmotorjával. A Chrysler Csoport Világmotor-családja a DaimlerChrysler, a Hyundai Motor Company és a Mitsubishi Motors Corporation közös vállalkozásában készül, öt százalékkal takarékosabb az elődjénél. Az 1,8 literes 16 szelepes, korszerű alumínium erőforrás 150 lóerőt ad le (6500/percnél), nyomatéka pedig 168 Nm (5200/percnél). Változó szelepvezérléssel és variálható szívócsővel is felszerelték, továbbá teljesíti az Euro 4-es környezetvédelmi normát. Ötfokozatú váltómű jár hozzá. A Caliber ezzel a motorral 11,9 másodperc alatt futja a százat, végsebessége pedig 184 km/h. A gyárilag megadott átlagfogyasztás 7,3 l/100 km.

A Caliberhez elérhető másik motor a 2,0 literes, korszerű turbódízel nagynyomású közvetlen befecskendezéssel, változó geometriájú feltöltővel és hengerenként négy szeleppel. A 140 lóerő (4000/perc) és a 310 Nm nyomaték (2500/perc) lendületesen mozgatja a vezetővel több mint 1400 kilogrammos járművet, viszont kissé hangos és 2000-2200-as fordulatszám alatt csekély ereje van. A 2500-4000-es tartományban ellenben nagyon jól húz. 0-ról 100-ra 9,3 másodperc alatt gyorsul a dízel Caliber, míg végsebessége 196 km/h, mely értékek a Calibert az öngyújtós kompakt autók élmezőnyébe helyezik. A szabványos fogyasztás 6,1 l/100 km. Ehhez a motorhoz egy gyors kapcsolásokat nem kedvelő, de egyébként korrekt hatfokozatú váltómű párosul. Fokozatmentes CVT váltó is rendelhető, ami a fogyasztást 6-8 százalékkal csökkenti a hagyományos automatához képest.


A dízelmotoros Caliber valóban jól megy, hidraulikus szervokormánya viszont nyúlós és érzéketlen. Emellett szerencsétlen méretezésűek a gumik, mert átmérőjükhöz képest magas oldalfalúak, s már kisebb kanyarokban is erős surlódó hangot bocsátanak ki. A Caliber nem borulékony, viszont a sportos vezetési stílust nem támogatja.

Kínálat


A Dodge Caliber magyarországi kínálatában az SE és az SXT kivitel szerepel, mindkettő 1.8-as benzinmotorral vagy 2.0 literes turbódízellel. Eleinte hét, később kilenc színben lesz kapható. Valamennyi modell belseje kéttónusú, Pasztell Palaszürke vagy Pasztell Kavics-bézs kétféle árnyalatával.

Néhány példa a Dodge Caliber alapfelszereléséből: függönylégzsák, megvilágított első pohártartók, 12 voltos aljzat, elcsúsztatható középső kartámasz tárolóval, öntöltő zseblámpaként kivehető belső világítás, műanyag csomagtér-padló, a vezető oldalán érintőkapcsolós ablakemelő, központi zár, elektromosan behajtható külső tükör és távvezérlős központi zár indításgátlóval.

A Dodge Caliber SE-ben van továbbá szövet üléshuzat, 60/40 arányban osztottan ledönthető és 12 fokos szögben állítható támlájú hátsó ülés, állítható magasságú kormánykerék, állítható magasságú vezetőülés, lefektethető első utasülés-támla és AM/FM/CD sztereo-rádió.

A Dodge Caliber SXT alapfelszereléséből nem hiányzik a sebességrögzítő, a manuális légkondicionáló, az italhűtő, az ezüstös műszerkeret és kapcsolósor, a színre fényezett oldalvédelem, a krómozott hűtőmaszk, a ködfényszóró és a 17 colos, ötküllős könnyűfém kerék. Opció a fűthető első ülés, az elektromos napfénytető és a 18 colos alufelni. Csomagban kérhető a bőrbevonatú kormánykerék rádió-kezelőgombokkal,

“a kilenc hangszórós Boston Acoustics prémium hangrendszer, az automatikusan tompító tükör és guminyomás-ellenőrző berendezés, valamint a fűthető bőrülések. Optikai tuningcsomag” is van, amely fekete tetőoszlopokkal, a külső színhez illően piros, sárga, narancs vagy kék betétes Pasztell Palaszürke szövet üléshuzattal, középkonzollal és váltókulisszával dobja fel az autót.

Az SE változat 1,8 literes benzinmotorral 4 720 000 forintba kerül, SXT felszereltséggel 4 950 000 forintért vásárolható meg. A dízel SXT viszont ennél egymillió forinttal drágább (5 950 000).  


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!