300 lóerős lett a 2.0 literes dízel Passat
A legújabb Volkswagen Passat gyárilag kap egy 240 lóerős biturbó dízelmotort, ám a B&B tuningcég úgy gondolta, bizonyos helyzetekben ez is bizonyulhat kevésnek, így hozzácsaptak még 60 lóerőt és 130 Newtonmétert az olajkályha teljesítményéhez.
Alig mutatták be, az új (B8-as) Volkswagen Passat máris kap egy komoly erősítő kúrát a B&B nevű tuningműhelytől.
Az eredetileg 240 lóerőt termelő 2.0 literes duplaturbós dízel aggregát 500 Nm csúcsnyomatéka már 1750-es fordulatszámnál jelentkezik, melynek köszönhetően a 4MOTION összkerékhajtású, hétsebességes automata DSG-vel szerelt kombi változat 6,3 másodperc alatt repül százra.
Ezt kétféle lépcsőfokban lehet továbberősíteni a B&B segítségével. Az első csomag 272 lóerőt (202 kW) és 570 Nm-t hoz ki a dízelből a turbónyomás 0,2 barral történő megemelésével, valamint az elektronika átprogramozásával. Ezért 1298 eurót, azaz mintegy 410 ezer forintot kér a tuner.
Az erősebbik csomag viszont a levegőbeszívás és áramlás optimalizálásával, valamint új kipufogórendszer segítségével már kereken 300 lovat (220 kW) és 630 Nm-t küld az aszfaltra. Ennek köszönhetően 5,5 másodperc alatt repül százra a kombi, amely 8 tizedmásodperces javulás, amiért 3950 euróval (1,245 millió forinttal) lesz szegényebb a magbízó, de arról nem tudni, hogy a gyári garancia megmarad-e cserébe.
A több erőhöz egyelőre csak nagyobb (19 és 20 collos) kerekeket, valamint tetszőleges mértékű ültetést kínál a B&B, ám nemsokára érkeznek különböző optikai elemek is a kínálatba.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)