/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

600 lóerős pályagépet faragtak a Lexus IS-ből

2022. november 07. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

Szinte még azt sem szoktuk meg, hogy a negyedik generációs Lexus IS-ből létezik V8-as motorral szerelt verzió, máris megjelent egy még erősebb változata a középkategóriás szedánnak. Igaz, a 2022-es SEMA Show Lexus standjának legdurvább autója, a DSPORT IS 600+ nem sorozatgyártású modell, hanem egy egyedi autóépítési projekt eredménye.

Az ötliteres, V8-as szívómotorból nehéz lett volna jelentős átalakítás nélkül elérni a kitűzött célt, a névadást megmagyarázó minimum 600 lóerőt. Ezért az IS 500 helyett inkább egy IS 350 F Sportot használtak kiindulási alapnak, de abból is kivették a 2GR-FKS kódnevű 3,5 literes szívó V6-ost, hogy a helyére a modernebb és erősebb, 3,4 literes, szintén V6-os, de ikerturbós V35A FTS-t tehessék be. A Dynamic Force motorcsalád legerősebb tagja többek között a Lexus LS 500-asból, a Lexus LX 600-ból, a Toyota Land Cruiserből és Tundrából lehet ismerős, a legerősebb változata gyárilag 421 lóerőt képes leadni.

Ezt a teljesen alumínium V6-os motort két turbófeltöltő lélegezteti elektronikus vezérlésű megkerülőszeleppel, a kettős üzemanyag-befecskendezése javítja a hatékonyságát, kiváló gázreakciót biztosít számára és egyenletes teljesítményleadáshoz segíti. Bár nem volt sok hely az IS orrában, valahogy a folyadék-levegő töltőlevegő hűtőket is sikerült bepréselni, amelyek jelentősen csökkentik a beszívott levegő hőmérsékletét, így növelve a teljesítményt.

Megnövelt nyomású CT28-as turbókkal, valamint átkalibrált befecskendezéssel és gyújtással több mint 600 lóerőt préseltek ki az LS 500-ból származó motorból, amennyiben E85 üzemanyaggal járatják. A vezetési élmény fokozása érdekében a nyolcfokozatú Direct-Shift automatikus váltót egy teljesen szekvenciális, hatfokozatú Samsonas sebességváltóra cserélték, amelyet kormány mögötti fülekkel is lehet használni.

Mivel ez egy versenypályára fókuszáló projekt, a karosszériát egy egyedi, 4 pontos bukócsőrendszer segítségével merevítették tovább. A kocsi állítható magasságú és keménységű KW rugóstagokra támaszkodik, s elöl 275, hátul 305 mm széles Michelin Pilot Sport 4S gumik teremtenek kapcsolatot az aszfalttal. A lassításról az RC F-ből átvett, lyuggatott karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik. A kívánt súlycsökkentés elérése érdekében a hátsó üléseket eltávolították, a motorháztetőt és a csomagtérfedelet pedig Seibon szénszálas egységekre cserélték, amelyeket a drámai hatás érdekében nem fényeztek le. A Sparco kagylóülésbe hatpontos övvel rögzített szerencsés pilóta a MoTeC Motorsports színes kijelzőjén figyelheti a motor működésének számtalan paraméterét, és Alcantara borítású Sparco sportkormányt markolhat.

A DSPORT IS 600+ drámai kiállását a hatalmas és sok leszorítóerőt termelő hátsó szárny, az Artisan Spirits karosszéria-szélesítő bodykitje és az elöl 20, hátul 19 colos, könnyű és merev Volk Racing versenyfelnik teszik teljessé.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/