750 lóerősre hízott a kombi E Merci
címkék: e 63 amg, kombi, mercedes e-osztály, mercedes-benz, tuning, vath
A VÄTH megpiszkálta a Mercedes-Benz E63 AMG-ben duruzsoló 5.5 literes V8-ast, így az közel kétszáz paripával erősödött, míg nyomatéka kereken 1000 Nm-es lett. Az erőkúra ára 7,6 millió forintnyi euró.
A Mercedes-Benz E63 AMG-ről talán nem az erőtlenség jut először az ember eszébe, mégis léteznek olyanok, akiknek az a bizonyos 585 lóerő is kevés, amit ennek a családi versenyautónak a V8-asa tud.
Nekik készítette el a väth saját fejlesztésű teljesítménycsomagját, amely 165 paripával 750 lóerősre hizlalja a csillagjelvényest, miközben forgatónyomatékát 200 Nm-rel 1000 Newtonra tornázza. A módosított értékeknek köszönhetően a puttonyos E-osztály kevesebb, mint 3,5 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 km/órás tempóra, míg végsebessége a gyári 250 km/órás elektronikus korlátozás kiiktatásával immáron 350 km/óra.
A szédítő erőnövelést úgy érték el a tuner emberei, hogy lecserélték a turbófeltöltőket és a kipufogórendszert, továbbá belepiszkáltak a motorvezérlő elektronikába is. A csomag ára 24 700 euró, ami nagyjából 7,6 millió forintot jelent. Ám erre még rá lehet dobálni pár extra tételt.
Például 20 és 40 mm-es ültetést lehetővé tevő állítható futóművet 1166 euróért (360 ezer forint), de van szénszálas első spoiler 1416 euróért (434 ezer forint), karbon diffúzor 238 euróért (73 ezer forint) vagy akár háromrészes, kovácsolt 20 collos felnik elől 265/30-as, míg hátul 305/25-ös abroncsokkal, illetve a gyárinál is strapabíróbb – verseny – fékbetétek.
Belül sem áll meg a tudomány, azonban kissé borsosnak tűnik a közel 1300 eurós (400 ezer forintso) bőr sportkormány, az 1535 euróért (470 ezer forint) 360-ig skálázott sebességmérőről már nem is beszélve.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)