/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

800 lóerős C-osztály a Brabustól

2012. március 18. 12:45   |   Autoblog
címkék:  

A Genfi Autószalonra megépített, matt fekete Brabus Bullit Coupe 800 motorházteteje alatt pontosan annyi lovat tereltek össze, amennyi a nevében van. A 800 tagú ménes a világ egyik leggyorsabb kupéját hajtja, a végsebesség 370 km/óra fölött van.

A kétajtós Mercedes-Benz C 63 AMG modellből kialakított Bullit 800 a bottropi Mercedes-nemesítő vállalkozás újabb elképesztő projektje. A korábbi, C-osztályos limuzinon alapuló, 730 lovas, 360 km/órás végsebességre képes Bullit szuper-szedán folytatása, immár 800 lóerővel és még döbbenetesebb képességekkel. A Mercedes S 600-ból származó, tizenkét hengeres biturbó benzinmotor dohog benne.    

A Brabus mottója szerint a nagy hengerűrtartalmat csak még nagyobb hengerűrtartalommal lehet helyettesíteni, így az 5,5 literes V12-es erőforrást 6,3 literesre fúrták fel, mielőtt beépítették volna a C-kupé motorterébe. Ezt egy hosszabb löketű főtengellyel, nagyobb méretű, kovácsolt dugattyúkkal és nagyobb furatú hengerekkel érték el. Aztán átalakították a hengerfejeket és sport vezérműtengelyeket szereltek be. Végül a motor szívó- és kipufogóoldalát is teljesen átépítették. Egyik oldalra karbondobozos légszívó-rendszer, míg a másikra egyedi leömlőkhöz csatlakozó, alacsony ellenállású, fémkatalizátoros sportkipufogó-rendszer került fel. A két nagyteljesítményű, kipufogógáz-hajtású turbófeltöltőhöz négy darab köztes hűtő tartozik. A szakemberek profi munkáját dicséri, hogy a Brabus Bullit 800 teljesíti az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normát.

Az erőmű 5500-as fordulatszámon 800 lóerőt generál, míg a maximális nyomatéka 2100-as fordulaton 1420 Nm (!). Mivel ezt egyetlen személyautó-váltómű sem képes elviselni, a nyomatékot elektronikusan 1100 Nm-re korlátozták. A kraft egy megedzett 7-fokozatú automata váltón és egy 40 százalékig önzáró hátsó differenciálművön keresztül zúdul a 275 mm széles hátsó gumikra. Az 1,8 tonnás Bullit mindössze 3,7 másodperc alatt söpör fel százra, 9,8 szekundum alatt eléri a 200 km/órát és 23,9 másodperc elteltével átlépi a 300-as határt. A végsebesség 370 km/óra fölött van.  

Az elérhető extrém magas sebesség miatt a Brabus szélcsatornában tökéletesítette a Bullit 800 karosszériáját. A biztos talajfogásról számtalan paraméterében állítható Bilstein-Brabus futómű gondoskodik. A lassítás feladatkörét pedig brutális fékrendszer látja el, elöl 38, hátul 36 centiméter átmérőjű tárcsákkal, valamint elöl 12-, hátul 6-dugattyús nyergekkel.   

A Brabus C-osztály kupé bitang jól néz ki, és kabinja is nagyon magas színvonalú. A fekete bőr és Alcantara kombinációja, a piros szegélyvarrások, a steppelt lábtér-kárpitozás, a valódi karbon komponensek, továbbá a fém alkatrészek igazán exkluzív hangulatot teremtenek.

A Brabus legújabb szuperautója 378 ezer euróba kerül, tehát valamivel többet kell érte fizetni 110 millió forintnál. Hiába, az egyediségnek ára van.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/