900 lóerős alkoholos Nissan GT-R a Switzertől
Amikor 2008-ban a Nissan bemutatta az R35-ös GT-R-t, tökéletesnek és tuningolhatatlannak hívta az autót. Az első kijelentéssel nem is vitatkoznék, de bizony nem telt el sok idő, és megjelentek a brutális, 600 lóerős tuningolt kivitelek a piacon. A műfaj egyik legjobbja, az amerikai Switzer Performance P800-as modelljével vált híressé, s most még feljebb tették a lécet.
Természetesen akadtak olyanok, akiknek a Bugatti Veyront is megszorongató 800 lóerős fenevad nem volt elég agresszív. Tym Switzer, a cég első embere ennek tudatában megkereste az új-zélandi Dodson Motorsportot és közösen egy új erőátviteli rendszer fejlesztésébe fogtak. A cél az volt, hogy a váltómű elviselje a 900 lóerőt és az ezzel párosuló bődületes nyomatékot, valamint minden sebességtartományban finoman kapcsoljon.
Az új erőátviteli rendszer elkészült, úgyhogy feljebb lehetett tekerni a turbónyomást. Versenybenzin helyett azonban egy sokkal kézenfekvőbb és elérhetőbb üzemanyagfajtát választottak, az E85 bioetanolt. Módosítani kellett ugyan az üzemanyag-rendszert és nagyobb injektorokat kellett beszerelni, de a GT-R most már 900 lóerő felett teljesít. A GT-R E900 70 százalékkal kevesebb széndioxidot ereszt a légkörbe és megy, mint a rakéta: 100 km/óráról 6 másodperc alatt lövi fel magát 210 km/órára.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)