/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A világ leggyorsabb luxuslimuzinja

2013. szeptember 09. 16:15   |   Autoblog
címkék:  

A Brabus a vadonatúj S-osztályos Mercedesből elkészítette a világ legerősebb és leggyorsabb luxuslimuzinját, amely ráadásul guruló irodaként és szórakoztató központként is megállja a helyét. A Brabus alkotása 850 lóerős és 350 km/órás sebességre képes.

“Ősi” Brabus tradíció szerint a hengerűrtartalmat nem helyettesítheti más, csak még nagyobb hengerűrtartalom. A bottropi csapat most is ehhez tartotta magát. A kiindulási alapot jelentő 5,5 literes nyolchengeres AMG biturbó motort 6 literesre fúrta fel. Számos alkatrészt újonnan fejlesztettek a motorhoz, a blokkot, a hengereket és a hengerfejeket pedig alaposan átalakították. Az erőforrásba kovácsolt, precíziósan megmunkált és kiegyensúlyozott alkatrészek kerültek, a turbófeltöltőket pedig saját gyártású darabokra cserélték. Átépítették a szívó- és a kipufogórendszert is. A leömlő csövek például 75 mm átmérőjűek, a fémkatalizátorokkal kiegészített sportkipufogó-rendszer pedig 76 mm átmérőjű csövekből áll.

A Brabus eddigi legerősebb motorja 850 lóerőt ad le 5400-as fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 1450 Nm, ami olyan bődületes, hogy a hajtáslánc nem viselné el. Menet közben ezért 1150 Nm-re korlátozzák le. A hátsó tengelyre egy 40 százalékosan záró differenciálművet is beszereltek. A megerősített, hétfokozatú AMG Speedshift sportváltó segítségével a Mercedes S-osztály 3,5 másodperc alatt felgyorsul 100 km/órára, és 350 km/órás elektronikusan korlátozott végsebességet ér el.

A Frankfurti Autószalonon bemutatkozó, bivalyerős Brabus S-osztály „iBusiness” koncepciójával is újat hoz. A bottropi tuningcég az elsők között épített tökéletesen integrált, innovatív, funkcionális multimédia rendszereket autókba. Az iBusiness rendszer Apple iPad alapú első generációja 2010-ben egy W221-es S-osztályban debütált. A rendszer azóta számos evolúciós lépcsőfokon ment keresztül, a második nemzedéke pedig az új S-Mercedesben mutatkozik be.

Az iBusiness multimédiás rendszer szíve egy iPad mini táblagép, amely az egyedileg tervezett hátsó lehajtható kartámaszba lett beépítve egy dokkoló állomással együtt, amely biztonságosan tartja és tölti is az eszközt. A táblagép nemcsak a külvilággal való kommunikációt biztosítja, hanem az autóval való elektronikus összeköttetése révén a Comand irányító rendszer összes funkcióját is tudja kezelni. Az iPad emellett egy kompakt Mac számítógéppel is összeköttetésben áll, amelyet a csomagtérben, egy egyedi kihúzható polcon helyeztek el. A részegységek közötti kommunikációt a Brabus Remote applikáció biztosítja. A megjelenítésért a hasított bőr tetőkárpitban rögzített, kihajtható 15,2 hüvelykes TFT monitor felel. A plafon telis-tele van száloptikás fényekkel, amelyek a csillagos égbolt képét teremtik meg éjjel az autóban. Az első fejtámlákba is építettek monitorokat, amelyeken televíziót és videót is lehet nézni. Természetesen internet-kapcsolat is van, a zenét pedig egy 64 gigabájtos iPod touch szolgáltatja és az S-osztály prémium Burmester audiorendszerén keresztül szólal meg.

Az utastér bármilyen színkombinációban, a legfinomabb bőr és Alcantara huzat felhasználásával születhet újjá a Brabus kárpitos műhelyében, és a díszítések, berakások anyagát, színét is a kedves megrendelő határozhatja meg. Ennek a példánynak minden négyzetcentiméterét konyakbarna és bézs bőr fedi, a lábteret és a szőnyegeket pedig kockás minta ékesíti. Lenyűgözően szép.

A Brabus nem foglalkozott annyit az autó külsejével, mint a belsejével, de az általa végzett módosítások szükségszerűek ilyen motorteljesítmény mellett. Az első lökhárítót például lecserélték egy másikra, amely nagyméretű légnyílásain keresztül elegendő friss levegőt juttat a hűtőknek, a motornak és a fékeknek. Végső formáját a szélcsatornában nyerte el, így csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt is. A sárvédőkre karbon kopoltyúkat erősítettek, megvilágítható Brabus logóval. A csomagtértető egy légterelővel gazdagodott, alulra pedig diffúzoros lökhárító került, a megfelelő kivágással a kipufogóvégek részére.

Számtalan stílusú könnyűfém kerék választható a nagy Mercedeshez, 19-től 22-es méretig. A tesztautóra természetesen a legnagyobb Monoblock G Platinum Edition kovácsolt felnik kerültek fel, elöl 9×22-es, hátul 10×22-es méretben, 255/30 és 295/25 méretű abroncsokkal. Némi ültetést is eszközöltek az autón, a Brabus légrugó modulja 15 mm-rel viszi lejjebb a karosszériát a komfort befolyásolása nélkül. A lassításért különleges, a Brembóval közösen fejlesztett nagyteljesítményű karbon kerámia fékrendszer felel, 38 centiméteres első tárcsákkal és 6-dugattyús nyergekkel.

A világ leggyorsabb és legintelligensebb limuzinja, a Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness rendelésre készül, ám a multimédiás rendszer és a tuning komponensek az összes S-osztályos modellhez külön megrendelhetők.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/