/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A világ legerősebb terepjárója a Brabustól

2009. március 18. 11:41   |   Autoblog
címkék:  

A Brabus imádja az óriási hengerűrtartalmú, benga nagy vasakat, mint például a G-osztály. A Mercedes legendás terepjárója éppen most múlt harminc éves, a csillagos modellek nemesítésével nagy hírnevet szerzett Brabusnak így ismét alkalma nyílt arra, hogy foglalkozzon a modellel. A jelenlegi S-osztály csúcsmodelljét hajtó 5,5 literes V12-es turbómotor mindig jó alap, ezért a Brabus ennek beépítésével kezdte a munkát. Az erőforrást pedig alaposan felhúzta, az eredmény 700 lóerő és 1320 newtonméter, így a 379 ezer eurós fekete G-Klasse pillanatnyilag a legerősebb off-roader a világon.

A Brabus imádja az óriási hengerűrtartalmú, benga nagy vasakat, mint például a G-osztály. A Mercedes legendás terepjárója éppen most múlt harminc éves, a csillagos modellek nemesítésével nagy hírnevet szerzett Brabusnak így ismét alkalma nyílt arra, hogy foglalkozzon a modellel. A jelenlegi S-osztály csúcsmodelljét hajtó 5,5 literes V12-es turbómotor mindig jó alap, ezért a Brabus ennek beépítésével kezdte a munkát. Az erőforrást pedig alaposan felhúzta, az eredmény 700 lóerő és 1320 newtonméter, így a 379 ezer eurós fekete G-Klasse pillanatnyilag a legerősebb off-roader a világon.

The Brabus SV12 S hajtóműről már több alkalommal írtunk, a "nagyobb hengerűrtartalommal mindent meg lehet oldani" filozófia képviselője. 5,5 literesről 6,3 literesre fúrták fel, egyedi főtengellyel, nagyobb hengerekkel, átalakított hengerfejjel, egyedi vezértengelyekkel, nagyobb turbófeltöltőkkel, javított hűtéssel, valamint rozsdamentes acél sportkipufogó-rendszerrel látták el. A részegységek működését az új motorelektronika kovácsolja össze. A duplaturbós motor a mélyreható beavatkozások után is sima járású és teljesíti az Euro 4-es kibocsátási normát. 5100-as fordulaton adja le 700 lóerős csúcsteljesítményét, 2100-as fordulatszámon pedig már 1320 Nm-rel ostromolná a főtengelyt, ha hagynák. Nincs olyan szériautó-váltómű, ami ezt a roppant erőt kezelni tudná, ezért ezt az értéket 1100 Nm-re elektronikusan leszabályozták.  

A Brabus G V12 S Biturbo félelmetesen megy, ahhoz képest, hogy nyom vagy két és fél tonnát a mérlegen. A speciális ötfokozatú automataváltó és az állandó összkerékhajtás kombinációjával a G-Merci 4,3 másodperc alatt katapultál 100 km/órára, végsebessége pedig elektronikusan korlátozva 240 km/óra. Különben elérné a 260-at is.

A Brabus autók elsősorban fekete fényezésükről és látványos keréktárcsáikról ismerszenek meg. A G-osztályhoz ötféle 20-22 col méretű könnyűfém felni választható, a fotókon levő példányon 21 hüvelykes, kovácsolt Monoblock VI típusú görgők vannak 295/40 R 21-es gumikkal. Az átalakítás része még természetesen az egyedi felfüggesztés, valamint a nagyteljesítményű fékrendszer. A markáns megjelenésű G-osztálynak ennél nem is kell sokkal több a hatásos fellépéshez; a nappali világítást biztosító LED füzérek felszerelése azért mindenképpen szükséges volt.

Az utastér hasonlóképpen exkluzív kivitelű: ergonómikus sportkormány, 280 km/óráig skálázott sebességmérő, rozsdamentes acél küszöblécek megvilágított Brabus logóval, továbbá kézzel varrt bőrkárpit. Kérésre a cég guruló irodát farag a kocsiból, csúcs multimédiás rendszerrel, DVD-váltóval, digitális TV tunerrel, játékkonzollal és 8 hüvelykes képernyőkkel, infravörös fejhallgatókkal.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/