Álom-Ferrari a Novitectől
Az 599-alapú Ferrari SA Aperta egyike a legexkluzívabb Ferrari modelleknek, összesen 80 darabot gyártottak belőle. Ugyanakkor kívánságra ez is még különlegesebbé tehető. A Ferrarik avatott tunere, a Novitec Rosso szívesen vállalja a feladatot.
Egy maranellói telivér esetében a figyelem a motorra összpontosul, amellyel a Novitec Rosso csapata abszolút tisztában van. A hatliteres, 48 szelepes, 670 lóerős V12-es hajtóműre ezért ráapplikálta saját kétkompresszoros feltöltőrendszerét. A két nagyteljesítményű, saját olajkörrel rendelkező mechanikus feltöltő munkáját nagyméretű vízhűtéses intercoolerrel támogatták meg, azonban ennyi még nem volt elegendő a 888 lóerős teljesítmény előcsalogatásához.
Egyedi szívórendszerrel, nagy kapacitású befecskendezőkkel és sportlégszűrőkkel, a kimeneti oldalon pedig egyedi leömlőkkel és rozsdamentes acél sportkipufogó-rendszerrel vértezték fel az autót. Utóbbiba pillangószelepet is építettek, így a volánon elhelyezett Manettino kapcsolóval változtatható a hangja. A 6 literes V12-es végül 218 lóerővel izmosodott, 888 lóerejét 8400-as fordulatszámon adja le. Maximális nyomatéka 862 Nm 6600-as fordulaton, ami 242 Nm-rel magasabb széria testvérénél.
A hatfokozatú F1 Superfast váltó közreműködésével a bi-kompresszoros SA Aperta 3,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, újabb 6 másodperc elteltével pedig már 200-zal száguld. A 300-as osztást 21,9 szekundum alatt éri el a sebességmérő mutatója. A végsebesség 340 km/óra.
Szerencsére barokkos túlzásoktól mentes a karosszéria, a Novitec Rosso komoly stílusérzékkel módosította a Ferrari külsejét. GTO-stílusú első és hátsó kötény, valamint küszöbidomok kerültek fel az autóra. A szénszálas elemek selyemfényű festést kaptak. A sportos hatást tovább erősítik a feketére ködölt hátsó lámpák és harmadik féklámpa, hátsó ködzáró fény és irányjelzők.
A kerekek stílusa alapvetően meghatározza a jármű egészét, az SA Aperta esetében pedig végképp nem lőhettek mellé. A Ferrari 599 modellhez tervezett és fejlesztett, kovácsolt görgőkben nem is kell csalódnunk. Az öt duplaküllős kerekeken még a szelepeket is elrejtették. Az első tengelyen 21, a hátsón 22 hüvelykes méretben feszítenek, kihangsúlyozva az autó ék alakját.
A 10 x 21-es NF4 típusú első felni a világ legkönnyebbjei közé tartozik, súlya mindössze 10,4 kilogramm. Ugyanez elmondható a hátsóról is, ami 12 x 22-es méretezése ellenére csupán 13,8 kilót nyom. A különleges kerekekkel csökkentett rugózatlan tömeg pozitív hatással van a Ferrari kezelhetőségére. Persze a kanyarvételi tulajdonságokat a szélesebb gumik is javítják: elöl 295/25, hátul 335/25-ös hengereket találunk. Jól látszik az is, hogy a Ferrari alacsonyabb a kelleténél; a Novitec Rosso sportrugók segítségével 25 mm-rel megültette. Felárért az SA Aperta tengelyemelő rendszerrel (+40 mm) is felszerelhető, ami megoldja a fekvőrendőrök problémáját.
A Novitec Rosso emellett természetesen nem zárkózik el a nyitható tetejű Ferrari utasterének átszabásától sem.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)