Álomkabrió a Novitectől
A Maserati GranCabrio MC gyári állapotában is az egyik legkívánatosabb négykerekű a planétán, de a szigonyos márkára specializálódott német Novitec Tridente tuningcég még szívdöglesztőbbé tette. Megültette, gyönyörű felniket tett rá, a motorját pedig kompresszor segítségével edzette meg.
Ha 460 lóerejével és gyönyörű hangjával a Maserati GranCabrio MC azonnal rabul ejt, akkor a Novitec Tridente által nemesített példány életre szóló függőséget okoz. A német Maserati-specialista tuningcég ellenállhatatlanná tette az olasz kabriót.
Mindenekelőtt álomszép felnikre állította, amelyek tengelyenként eltérő méretezésűek az ék alak erősítésének érdekében. A saját fejlesztésű, kovácsolt, öt duplaküllős NM4 kerekek óriási, elöl 9 x 21, hátul 12 x 22-es méretben feszítenek az autón, de egyenként csupán 9,9, illetve 13,5 kilogrammot nyomnak, csökkentve a rugózatlan tömeget. 255/30, illetve 315/25 méretű abroncsok kerültek rájuk. A gyári futóművet is komolyabbra cserélték, az autó kapott egy sport-felfüggesztést, ami arra is képes, hogy gombnyomásra 4 centivel megemelje a kocsit a fekvőrendőrön való áthajtás vagy a mélygarázsba való lehajtás előtt.
Mindezekre elsősorban azért van szükség, mert a Novitec Maseratiját 646 lóerő feszíti. A gyárinál 186 lóerővel magasabb teljesítményt egy kompresszor készlettel, új szívó- és kipufogórendszerrel, nagyobb benzinbefecskendezőkkel és a motorelektronika átírásával érték el. A töltőnyomás 0,43 bar, a töltőlevegő hőmérsékletét pedig külön hűtőkörös, vizes köztes hűtő tartja alacsonyan. A 4,7 literes, 32-szelepes V8-as erőforrás hőcseréjét a géptetőbe vágott légnyílások segítik. A Novitec Tridente alaposan megkéri a motorátépítés árát, a konverzió 23 900 euróba kerül. Ám a megizmosított GranCabrio MC 3,9 szekundum alatt katapultál százra, 11,4 másodperc alatt eléri a kétszázat és megfutja a 305 km/órát.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)