/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Amerikai izom, made in Germany

2012. február 01. 20:48   |   Autoblog
címkék:  

Az elsősorban chip tuninggal és oldtimerek restaurálásával foglalkozó német Pogea Racing az amerikai Foose Design-nal együttműködve egy fantasztikus 59-es Corvette-et épített, amely a klasszikus vonalakat modern technológiával ötvözi. A gyönyörű kabrió bármelyik neves amerikai seregszemlén a figyelem középpontjába kerülne.

Az átalakítási munkákat egy egyedi csőváz legyártásával indították, amelyhez Chip Foose mester nyújtott értő segítséget. A váz nemcsak az öreg Corvette torziós merevségének tett jót, de később az állítható magasságú sportfutóművet, a modern erőátviteli rendszert és a fékrendszert is ehhez tudták rögzíteni.   

Erőforrásként nem is jöhetett más szóba, mint egy Chevrolet Corvette blokk; ez esetben a C6-os 6,2 literes LS3 blokkjára szavaztak az építők. A derék aggregát természetesen nem gyári állapotában került bele az autóba, teljesítményét alaposan megemelték és ki is csinosították. A motorba LS7 injektorokat, élesebb vezértengelyeket, nyitott szívórendszert és direktszűrőt, valamint 45 mm-es Edelbrock leömlőket szereltek, a kipufogórendszert pedig huzatosabb és főleg hangosabb kétdobos rozsdamentes acél rendszer váltotta fel.

A V8-as immár szépen masszírozza a hallójáratot és 485 lóerőt ad le 4400-as fordulatszámnál. A nyomatéka is egészséges 585 newtonméter 6200-as főtengely-fordulatnál. Az erő egy 5-sebességes kézi váltón, egy kerámia kuplungon és egy 44-es Dana differenciálművön keresztül érkezik meg a hátsó kerekekhez. A klasszikus Corvette alig nyom többet 1,1 tonnánál, így 3,9 másodperc alatt sprintel százra és egészen 288 km/óráig fokozhatja a sebességét.

A biztos megállásról megfelelően méretezett Corvette fékrendszer gondoskodik, perforált, elöl 33, hátul 30 centiméter átmérőjű belső hűtésű tárcsákkal, s 6-, illetve 4-dugattyús nyergekkel. A 3-részes, klasszikus stílusú Pogea Racing felniket ehhez az autóhoz gyártatták; elöl 9,5, hátul pedig extrém, 12 hüvelyk szélességben. Ahogy illik, az első tengelyre kisebb átmérőjű kerekeket csavartak fel, 265/40-es gumikkal, a hátsó tengelyvégekre pedig 19 colos, brutális peremmel rendelkező görgőket tettek fel 305/30-as kaucsukhengerekkel.

Hogy az extrém méretű kerekek beférjenek, a Pogea szakemberei egyszerűen megduplázták a hátsó sárvédők számát. A Corvette feneke így 37 centimétert hízott (most 2,09 méter széles), és a stílusa sem szenvedett csorbát. A sárvédőkre rögzített LED-lámpák is nagyszerűen mutatnak. Egyedül a járgány színe nem köthető a típushoz, a karosszériára fújt piros és fehér árnyalat ugyanis a Ferrari palettájáról való.   

A művészi gondossággal kivitelezett utastérben is a piros-fehér színkombináció a meghatározó. Finom tapintású velúr szőnyegek és puha bőrkárpit kényeztetik az utasokat, az alul lapított sportkormány és a Cobra sportülések pedig nagyobb lábteret biztosítanak. A lemezek alatt modern elektronika és Alpine multimédiás rendszer rejtőzik, de légkondicionálót és kormányszervót is szereltek az autóba.  

A Pogea Racing – Foose Corvette értéke 225 ezer euró.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/