ASC Dodge Viper Diamondback
Az ASC Viper Diamondback névre keresztelt koncepcióautója nagy feltűnést keltett Detroitban, bár a 3,5 másodperces gyorsulást nem tudta demonstrálni.
Az ASC a North American Auto Show-n mutatta be új műremekét. A tuningmesterek szinte teljesen átszabták a Dodge Viper SRT-10 lemezruháját, mindezt fekete-fehér fényezésben tálalták, és Viper Diamondback névre keresztelték. Természetesen nemcsak a formán alakítottak, hanem a tartalmat is megpiszkálták. A tuningműhely a McLaren Performane Technologies szakembereivel szövetkezve látott neki a 8,3 literes V10-es benzinszörnyeteg izmosításának. Munkájuk eredményeképpen az eredetileg 500 lóerős teljesítmény 615 lóerőre duzzadt.
Az erősítés mellé még némi súlycsökkenés is társul, pontosan 38,6 kg-mal nyom kevesebbet a mérlegen, mint az eredeti változat. A könnyítést főleg a karosszériaelemek cseréjével sikerült elérni: az ASC OmniCarbon motorházteteje kb. fele olyan nehéz, mint a gyári “lemezdarab”, és karbonszálas műanyagból készült a teljes hátsó rész, a tető, a légterelők, a köténylemez és az oldalsó szoknyák is. A motorháztető nem csak könnyebb lett, hanem egy óriási lyuk is tátong a közepén, amelyen kikandikál 10 torok. (A megoldás legendás McLaren Can-Am látványát idézi.)
Az átalakításoknak köszönhetően javult a gyorsulás, a 100-as sprintet rettenetesen rövid idő alatt, 3,5 másodperc alatt teljesíti az ASC gyermeke – noha az eredeti változat gyorsulására is “kevesebb, mint 4 másodpercet” ígér a Dodge. A végsebességről nem szól a tuningcég, de biztosan nem fog elégedetlenkedni egyik szerencsés vásárló sem, hiszen a gyári Viper SRT-10 is 306 km/órával képes száguldani. A nyomatékról szintén hallgatnak, de megnyugtatásképpen újfent elég a “donor” 712 Nm-ére gondolnunk – annál csak többről lehet szó, és az bizony hatalmas dózis.
B.G.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)