Audi RS 4 kombi az ABT-től
Az Audi 100-alapú első kiadást is számba véve immár az Audi S4 hatodik generációja van piacon. A modell fokozatosan erősödött, az aktuális kiadás már 354 lóerőt tud felmutatni, ám az RS modellek – az előzőek is – így is túllicitálják. Mivel a jelenlegi nemzedékből még nem jött ki az RS verzió, az ABT úgy gondolta, megcsinálja.
A Volkswagen csoportos modellek elhivatott és professzionális nemesítője, az ABT Sportsline úgy érezte, az Audi S4 Avant remek alany lesz arra, hogy RS 4 Avant készüljön belőle. 354 lóerőre és 500 Nm nyomatékra képes 3 literes turbómotorját “New Generation” moduljával tuningolta fel, így az már 425 lóerőt és 550 Nm nyomatékot képes magából kihozni. Ez 20 százalékos teljesítmény-növekedést jelent, ami lejjebb viszi a nulla-százas gyorsulást (széria: 4,9 mp), ugyanakkor feljebb tornássza a végsebességet (széria: 250 km/óra).
Hogy a plusz erőlöket ne maradjon észrevétlen, az S4 Avant számos karosszéria komponenssel és felniszettel válhat rámenősebbé. Az első kötényre speciális toldat kerülhet fel, a sárvédőkbe karbon dekorelemek illeszthetők, hátulra pedig diffúzoros szoknya szerelhető fel oldalanként dupla kipufogóvégződéssel. Többféle sport kipufogórendszer rendelhető az autóhoz, akár a leömlőtől hátrafelé.
A tengelyvégekre látványos ABT kerekek csavarozhatók fel 19 vagy 20 hüvelykes méretben. A legfrissebb dizájnt a tesztautón is látható DR modellek képviselik; rendkívül szép darabok. Keréktől függően egyébként választható fényes vagy matt fekete, fegyver szürke és ezüst felületkezelés. Komplett kerékszettek is rendelhetők Dunlop vagy Continental abroncsokkal; 20-as kerekek esetén 255/30 méretben.
A karosszéria súlypontját is lejjebb vitték az ABT szakemberei, mégpedig állítható magasságú futóművel – az ültetés mértéke 15-40 mm lehet és jót tesz az S4 kanyarvételi képességeinek.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)