Audi Q7 szélesebb kiadásban
A leingarteni tuning specialista JE Design a “mindent vagy semmit” mottót szem előtt tartva dolgozta ki ezt a widebody karosszériás Audi Q7-est. A négykarikás SUV leginkább egy testépítőre hasonlít, de úgy is viselkedik: motorházteteje alatt egy 500 lóerős aggregát teljesít szolgálatot.
A leingarteni tuning specialista JE Design a “mindent vagy semmit” mottót szem előtt tartva dolgozta ki ezt a widebody karosszériás Audi Q7-est. A négykarikás SUV leginkább egy testépítőre hasonlít, de úgy is viselkedik: motorházteteje alatt egy 500 lóerős aggregát teljesít szolgálatot.
2,3 tonnás saját tömegnél, mint tudjuk, minden egyes lóerő és newtonméter számít. Alanyunk erőforrása eredetileg egy 4,2 literes V8-as FSI motor volt 350 lóerővel és 440 Nm-es nyomatékkal, ami 240 km/órás végsebességet és 7,4 másodperces százas sprintet biztosított a szabadidő-autónak. Nem rossz, de egy nagypályásnak több kraft kellett. Ezért hát a JE Design mágusai egy kompresszor-készlet segítségével 150 lóerővel és 160 newtonméterrel többet sajtoltak ki a vasból. A feltöltő és a köztes hűtő mellett az átalakítás része volt a sportkipufogó-rendszer, a kovácsolt dugattyúk, valamint az új motorelektronika is. Immár 500 paci toporzékol a géptető alatt és 600 newtonméternyi nyomaték szaggatja a főtengelyt 3850-es fordulaton. A Q7 widebody ezzel a sportkocsik zömét legyorsulja, 5,6 másodperc alatt fenn terem százon és megfutja a 270 km/órát.
Bizonyára ördögi hangja van az átépített Audinak, de statikus állapotában is lehengerlő. Ez a JE Design optikai csomagnak köszönhető, mely első fényszóró szemöldököket, első lökhárító-toldatot, dupla kiegészítő fényszórókat, hátsó szoknyát, látványos hátsó szárny/”uszony” kombinációt, valamint komoly sárvédő szélesítéseket foglal magában. A widebody készletet amúgy kompletten olcsóbb, mint darabonként.
Felni kérdésben is toppon van az Audi, kerékjárataiban stílusos AZEV “R” görgők díszelegnek 10 x 22-es méretezéssel és 295/30 R 22-es gumihengerekkel. A felnikhez előre 60 mm-es, hátra 80 mm-es nyomtávszélesítők járnak. Alternatív megoldásként a JE Design saját “361” nevű kerekeit ajánlja, jóval kisebb ET számmal, a szélesített sárvédőkhöz igazodva. Természetesen a futóművet is lejjebb csavarták, illetőleg elektronikusan lejjebb engedték.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)