/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Autodelta GT 3.7 Super – a leggyorsabb Alfa GT

2007. június 01. 14:49   |   Autoblog
címkék:  

A húsz éve Alfák tuningolásával foglalkozó Autodelta elkészítette a világ legerősebb és leggyorsabb Alfa GT kupéját, melynek kompresszorral izmosított motorja 405 lóerőre képes. Az Autodelta GT 3.7 Super nevet viselő olasz aszfaltszaggató 4,9 másodperc alatt gyorsul fel nulláról százra és 293 km/órás végsebességet ér el, amivel méltó a képzeletbeli “világ leggyorsabb Alfa GT-je” címre.


A húsz éve Alfák tuningolásával foglalkozó Autodelta elkészítette a világ legerősebb és leggyorsabb Alfa GT kupéját, melynek kompresszorral izmosított motorja 405 lóerőre képes. Az Autodelta GT 3.7 Super nevet viselő olasz aszfaltszaggató 4,9 másodperc alatt gyorsul fel nulláról százra és 293 km/órás végsebességet ér el, amivel méltó a képzeletbeli “világ leggyorsabb Alfa GT-je” címre.


A Bertone által tervezett, négyüléses, lélegzetelállító formájú kupé egyike a legszebb újkori Alfáknak, de borsos ára miatt csak kevesek engedhették meg maguknak. Akik mégis birtokolnak egyet, még egyedibbé tehetik azt az Autodelta műhelyében. A cég már sokadszorra nyúlt hozzá a típushoz, így elég nagy tapasztalatra tett szert a GT esetében is. Először, 2004-ben a 3,2 literes motorral szerelt, 320 lovas Autodelta GT 3.2 Super hagyta el az udvart, majd egy évre rá következett a 341 lóerős Autodelta GT 3.2 Super Evo változat. A nemrég bemutatott legfrissebb verzió, a 3,7 literes erőforrással felvértezett GT Coupé teljesítménye pedig már meghaladta a 400 lóerőt.


Az Autodelta emberei ezúttal is a 3,2 literes V6-os motort vették alapul, melyet 3750 köbcentisre fúrtak fel. Ezután a hajtóművet egy kis helyigényű, Rotrex C38-81 típusú centrifugál kompresszorral támogatták meg. Persze közben átfogó hengerfej-kezelésre is “beutalták” a motort, emellett nagyobb benzinbefecskendezőket szereltek be és installáltak egy sportkipufogó-rendszert. Az erőátvitelt is a megnövekedett teljesítményhez igazították. Az Autodelta GT 3.7 Super 405 lóerőt ad le 6800-as főtengelyfordulatnál és 508 newtonméter nyomatékot présel ki magából 4800-as fordulatszámnál. Csak összehasonlításul: a gyári Alfa GT 3.2 V6 240 lóerőt és 300 Nm-t tud.


A felpiszkált Alfa egészen 293 km/óráig kergethető, 4,9 másodperces százas gyorsulásával pedig a komolyabb sportkocsik közé sorolható (széria: 243 km/h és 6,7 mp). Az Autodelta GT-je elsőkerék-hajtású, mégis hatékonyan tudja hatalmas teljesítményét az aszfaltra vinni. A szakemberek egy speciális, részlegesen önzáró differenciálművet építettek az első tengelybe. Az Autodelta GT 3.7 Super nagy előnye, hogy a mindennapokban is használható, praktikumot nem nélkülöző autó.

A teljes átépítés csomagként is megrendelhető az Autodelta londoni központjától vagy a hivatalos kereskedőknél.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/