Babakékben is pusztító a Mercedes G-osztály
A Mansory számára megkerülhetetlen feladat volt a brutális Mercedes G500 4×42 átalakítása. Az óriási kerekeken gördülő portáltengelyes terepes minden normál SUV fölé magasodik, megjelenésével azonnal magára irányítja a figyelmet. Babakékben végképp feltűnő és megbotránkoztató.
A rendszerint kirívó külsejű, túlzó megoldásoktól hemzsegő járműveket kerékre állító Mansory ezúttal a Mercedes G-osztály 4×42 különkiadását szabta át egy kicsit. A 3 tonnás járművet 422 lóerős 4 literes biturbó V8-as motor hajtja és speciális, portáltengelyes felfüggesztéssel illetve hatalmas, 325/55 R 22 méretű gumikkal látták el, tehát gyári állapotában is képtelen belesimulni a tömegbe. Nem beszélve arról, hogy ezen tulajdonságai következtében könnyebben is mozog terepen, mint a hagyományos G-osztály, tulajdonképpen mindenen átgázol. Hasmagassága 44 centiméter és akár 1 méter mély patakon is átgázol.
A karbonnal mesterien bánó Mansory a 4×42 külsejét elsősorban szénszálas elemekkel bolondította meg, a karosszériát pedig egyedi kék árnyalatra fújta. Új első lökhárítót tett fel kiegészítő nappali világítással, majd kicserélte a hűtőmaszkot és a motorháztetőt nyers karbon kivitelűre. A sárvédők, a tükörházak és a tető is kaptak a motorsportos eredetű anyagból – utóbbi egy egyedi légterelővel is gazdagodott. A karosszéria oldalát a kilincsek magasságában futó karbon csík díszíti. Hátul a kristálylámpák foglalata is szénszálas, akárcsak az első LED-es fényszóróké.
Az utastérbe való bejutást egy automatikusan lenyíló fellépő segíti. Nos, a beltérre sem a visszafogottság a jellemző: egyedi mintázatú steppelt bőrkárpitozás és kockászászló-mintás karbon felületek kombinációját látjuk, némi alumíniummal kísérve. A pontot az i-re olyan figyelmességek teszik fel, mint a kék háttérű műszerek és a kék szegélyes egyedi szőnyegek.
Ezen kívül a nyolchengeres erőműhöz is hozzányúlt a Mansory, de munkája közel sem eredményezett olyan extrém teljesítményt, mint általában. A szakik könnyen installálható tuningbox és sportkipufogó-rendszer segítségével 63 lóerőt és 100 Nm nyomatékot sajtoltak ki a motorból, amely így érezhetően nagyobbat tol. 485 lóerő és 710 Nm nyomaték áll rendelkezésre, a nulla-százas gyorsulás így 7 másodperc köré csökkent. Persze a nagy lábakon álló G-nél nem ez a lényeg.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)