/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

B&B Audi A4 Cabriolet 3.0 TDI

2005. november 21. 12:56   |   Autoblog
címkék:  

A B&B tuningcég legújabb masinája gázolajat eszik, és szép kerek számokkal csábít a száguldásra: 600 Nm és 300 lóerő. Ennek a fele se tréfa!

A turbódízelek térhódítása soha nem látott méreteket öltött. Az már szinte megszokott jelenség az autópiacon, hogy olyan márkáknál, amelyeknél korábban csak alig adtak el dízel változatokat, most több mint a forgalom felét a gázolajos járgányok teszik ki. Egy pár éve már az sem példátlan, hogy a vezetés élvezetére kihegyezett kupékban és kabriókban is dízelmotorok dolgoznak. Mostanában már a tuningcégek is egyre gyakrabban nyúlnak az “öngyújtós” erőforrásokhoz, az viszont még nem elterjedt, hogy mindezt egy nyitott kocsi motorterében vigyék véghez. Márpedig a benzines turbók izmosításáról elhíresült B&B most pontosan így tett: egy olyan Audi A4 kabriót gurítottak be átalakító-műhelyükbe, melynek orrában a VW-konszern hírhedt 3.0 TDI-je dolgozik!

Az eredetileg is bitang erős V6-os turbóját valamint töltőlevegő-hűtőjét átépítettek, és megváltoztatták a motor szívórendszerét is. A teljesítményt 75 lóval toldották meg, így most kereken 300 lóerőt ad le a háromezres dízelszörnyeteg. Turbódízelről lévén szó, a lovak számánál sokkal fontosabb a forgatónyomaték, amelynek maximális értékét stílusosan a teljesítmény kétszeresére, azaz 600 Nm-re tornászták fel. A háromliteres lökettérfogat ismeretében egyszerű fejszámítással kihozható, hogy ez bizony literenként 100 lovat és 200 Nm-t jelent. De kit érdekelnek az arányok vagy a műszaki részletek, míg nem tudjuk a végeredményt: hogy megy?! A B&B A4-es kabriója 6,2 másodperc alatt lendül álló helyzetből 100 km/órás sebességre, és a száguldás egészen 262 km/óráig fokozható.

A szíverősítésért cirka 1,5 millió forintnak megfelelő eurót kér a B&B, de az étlapon más is van, jóval olcsóbban. Bő 300 ezer forintért rendelhetünk új vezérlőelektronikát, amely szintén elég hatásos: 275 lóerőt és 550 Nm-t eredményez. A Tiptronic váltóval szerelt modelleknél még némi váltó-kalibráció is szükségeltetik, amiért 50 ezer forintnyi felárat kell fizetni. Természetesen a motorerősítés mellett nem marad el a többi szokásos tuningelem sem. Így az Audi A4 8H Cabriolethez is kínál a B&B átszabott első és hátsó lökhárító elemeket, négycsöves sportkipufogót, 19 colos felniket, 245-ös gumikat valamint sportrugókat, melyekkel 40 milliméterrel alacsonyabban ül az autó.

A B&B kitalált még egy jópofa dolgot, mégpedig azt, hogy a tuningolt turbódízel motor a régi modellhez is megrendelhető. Sőt, ebben az esetben még arról is gondoskodnak a tuningcégnél, hogy “frissebbnek” hasson az A4 Cabriolet: az autó elejére ráeszkábálják az A8 W12-es hűtőrácsát, és máris kész a márka új, “singleframe” arca! Frappáns és hatásos megoldás.

B.G.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/