B&B VW Passat
Családi limuzin akár 300 lóerővel – a B&B Automobiltechnik többféle erősítő szettet is kínál a Passat kétezres TFSI motorjához.
Az új Passat generációt végre megcsapta a sportosság szele. Épp ideje volt végre némi vagányságot is varázsolni a Volkswagen népszerű limuzinjának képére, hiszen napjainkban már minden kategóriában elvárják a vásárlók a markáns, atletikus vonalakat, legyen szó akár mini járgányokról, akár kéttonnás luxusautókról.
A lóerők nem hiányoztak a korábbi modell palettájáról sem, hiszen a W8-as motorban 275 lóerő tombolt, amely összekerékhajtáson jutott az aszfaltra. Kevesen ismerték ezt a modellt, és sajnos az eladások sem váltották be a reményeket – nem véletlen, hogy kihagyták az új Passat repertoárjából a különleges aggregátot.
Az új csúcsmotor a kétliteres turbófeltöltős, közvetlen befecskendezéses, TFSI jelzésű erőforrás lett, amely gyári állapotában 200 lóerőt teljesít. Ez bizony nem kevés, főleg, ha “turbó-erőről” van szó, de a B&B Automobiltechnik mérnökei kevésnek találták.
Hamar ki is okoskodtak némi módosítást, és négyféle teljesítményvariánst kínálnak: 240, 250, 286 illetve 300 lóerős teljesítménnyel szédítik a Passat TFSI tulajdonosokat. A legerősebb változat kevesebb, mint 6 másodperc alatt katapultál 100 km/órára, és ha a vezető úgy kívánja, akár a 260-as osztásig is felspannolhatja a sebességmérő mutatóját. A 300 lovas motorban nagyobb turbó süvít, és ezzel összhangban testesebbre szabták a hűtőt. Kicserélték a befecskendező rendszert és a kipufogót, továbbá “meghackelték” a vezérlő elektronikát is.
A B&B-nél azokra is gondoltak, akik a favorit erőforrással, azaz a kétliteres TDI motorral vásárolták Passatjukat, és most megirigyelték a benzines testvérek erejét. Nekik 140 lóerő helyett 174 vagy kereken 200 lovas teljesítményt ajánlanak, és nyomaték “ügyében” is intézkedtek, amelyből az eredeti 320 helyett a B&B Passatban 390 illetve 400 Nm áll rendelkezésre. (Arról nem szól a fáma, hogy ezek a csúcsértékek milyen fordulatszám-zónában jelentkeznek, pedig különösen a nyomatékot illetően ez igen releváns paraméter egy turbódízel motor esetében.)
A szép számok mellé szexis ruha is társul. A B&B-nél minden szokásos autó-szépészeti eszközt bevetettek, mindegyiket csak kulturált mértékben, ezért is lett a végeredmény nagyon ízléses és egyben vadító. Talán csak az abroncsok oldalfalmagassága lett szélsőségesen pici, melyekre elég egy pillantást vetni, és máris fogcsikorgatva gondolunk egy kisebb kátyúcskára is.
Annál többet használnak ezek a gumik sima aszfalton, akárcsak az egyébként nagyon látványos ültetés, amely a hatalmas felnikkel együtt (18 vagy 19 col) azt eredményezi, hogy közelebb kerül egymáshoz az autó súlypontja és a tengelymagasság, ez pedig sokat javít a kanyarstabilitáson és a terhelésváltási reakciók semlegességén.
Rengeteget dob a látványon az átalakított első köténylemez, a hátsó lökhárító és a spoiler, továbbá a küszöbök sem az eredetiek, noha ezeken kevésbé vehető észre az átformálás.
B.G.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)