/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A legnagyobb Brabus Mercedes

2016. október 04. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Van aki az extra nagyot és erőset szereti: a Brabus pont ezért fordította figyelmét a Mercedes SUV-kínálatának csúcsmodellje felé. A Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC 4,2 másodperc alatt viharzik fel százra és eléri a 300 km/órás végsebességet, ami egy ekkora járműtől alighanem világrekord.

A Brabus a legkisebb modellektől eltekintve mostmár lényegében mindegyik Mercedesbe beplántálta brutális 6 literes biturbó motorját. Az AMG modellek java részét hajtó 5,5 literes biturbó V8-as erőforrás remek alap a tuninghoz, s ezt a Brabusnál senki sem űzi magasabb szinten. Az öt méternél is hosszabb GLS 63-ban az aggregát 585 lóerőt mozgósít, ami több mint elegendő, ám az értéket a Brabusnak sikerült még 265 lóerővel megtoldani.

Hat literre fúrták fel a blokkot; kicserélték a dugattyúkat, a főtengelyt, a hajtókarokat és átalakították a hengerfejeket. Majd karbon szívótraktussal látták el az erőforrást, két légszűrőt szereltek be és egyedi leömlőket gyártottak. Magától értetődően a feltöltöknek is menniük kellett, helyükre új egységek kerültek, amelyek nagyobb kompresszorkerekekkel rendelkeznek. A töltőlevegő hőmérsékletének alacsonyan tartásáért a szívó- és turbócsöveket aranyfóliába tekerték. Az utolsó láncszem a sportkipufogó-rendszer felszerelése volt, fémkatalizátorokkal, pillangószeleppel és kerámiabevonatú végcsövekkel.

A rengeteg munka kiemelkedő számokat eredményezett: a maximális teljesítmény 850 lóerő 5400-as fordulatszámon, a maximális nyomaték pedig 1450 Nm 2500 és 4500-as fordulatszám között. A 2,6 tonnás Brabus 850 XL ezzel a könnyű sportautókkal mozog egy szinten, 4,2 szekundum alatt gyorsul százra és eléri a 300 km/órás sebességet. Menne többet is, de a gumiabroncsok teljesítőképességének ez a határa. Azok számára pedig, akik nem kívánnak ilyen sokat költeni motortuningra, a Brabus egy 700 és 630 lóerős csomagot is kínál a GLS 63 modellhez.

Hogy a hatalmas SUV még végsebességgel haladva is az úton maradjon, a Brabus szakemberei egyedi karbon aerodinamikai elemeket dolgoztak ki hozzá. A lökhárító aljára toldatot erősítettek, amely csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt, az oldalsó légbeömlők pedig plusz terelőelemeket kaptak beépített LED-csíkokkal. Hátulra nagyméretű diffúzor elemet tettek fel, kétoldalt pedig a jellegzetes alakú kipufogóvégek kandikálnak ki. Zárásként egy tetőlégterelő szárnyat is felerősítettek.

A könnyűfém felnik kínálata igencsak szerteágazó, 21-től 23 hüvelykes méretben számtalan stílusú kerék elérhető a GLS-hez. A legexkluzívabb választás a keresztküllős Monoblock Platinum Edition felni, amely 11 x 23-as méretben kerülhet fel az autóra. 295/35 méretű úthengereket feszítenek rájuk, amelyekkel a SUV igen jól fogja az utat. A hasmagasságot elektronikus modul csökkenti 30 mm-rel. Az utasteret a megrendelő elképzelésének megfelelően készítik el, tetszőleges színű, első osztályú bőr felhasználásával. A fotózott példány előkelő barna bőrkárpitot kapott, különleges varrásmintával és egyedi kockás zászló mintás karbon díszítésekkel.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/