/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Brabus Mercedes CLS Shooting Brake

2012. október 10. 21:15   |   Autoblog
címkék:  

A Brabus komplett tuningprogramot dolgozott ki a vadonatúj Mercedes-Benz CLS Shooting Brake kombihoz, mind a normál, mint az AMG csomagos modellekhez. A kuncsaftok választhatnak külső aerodinamikai elemeket, egyedi könnyűfém felniket, exkluzív utastéri kiegészítőket és motorerősítő csomagot is. A legerősebb változat 619 lóerővel és 1000 Nm-es nyomatékkal büszkélkedhet.

Ahogy minden esetben, az új CLS Shooting Brake modellhez kifejlesztett műanyag/szénszálas aerodinamikai elemeket a szélcsatornában csiszolták tökéletesre, hatékonyságuk így megkérdőjelezhetetlen. A CLS 250 és 350 CDI BlueEFFICIENCY dízel, valamint a CLS 350 és 500 BlueEFFICIENCY benzines modellekhez nappali fényt adó diódákkal rendelkező Brabus első szoknya, sportos sárvédők, valamint ajtónyitásnál felvillanó LED-ekkel felszerelt küszöbidomok kérhetők. Az AMG sportcsomagos modellekhez ezzel szemben egyedi szénszálas spoilertoldat, vagy komplett első lökhárító és megvilágított Brabus logóval ékesített sárvédő rátétek vásárolhatók.

Hat különböző stílusú és 17-20 hüvelyk méretű könnyűfém kerékgarnitúrát ajánl a Brabus a CLS Shooting Brake-hez. A legexkluzívabb darabok a Brabus Monoblock F, Q és R típusú kerekek, 20 colos kivitelben. A legújabb dizájnt a kétszer öt küllős R felni képviseli, egymáshoz képest eltolt küllőszettekkel. A belső „Liquid Titanium” árnyalatot, míg a külső gyémánt polírozást és füstszínű lakkbevonatot kapott. Ha 20-as garnitúrát választ a vevő, előre 255/30-as, hátulra pedig 295/25 méretű abroncsok kerülnek fel. Természetesen a felfüggesztésen is dolgoznak; a kínálat a sima sportrugóktól a légrugózással felszerelt modelleken alkalmazható ültetőmodulig terjed.

Az a Mercedes tulajdonos, aki autója teljesítményén szeretne egy kicsit (vagy nagyon) javítani, a bottropi műhelyben jó helyen jár. Egyetlen más tuningcég sem rendelkezik nagyobb tapasztalattal és szélesebb kínálattal ilyen téren. A kisebbik dízelmotor ereje 31 lóerővel gyarapítható, a nyomatéka pedig 560 Nm-re nő. A nagyobbik, CLS 350 CDI-hez készített ECO PowerXtra D6S chip azt is megengedi, hogy a sofőr menet közben befolyásolja a teljesítmény-leadást. A váltó Eco módjában például csak a nyomaték nő meg, a sztenderd 620-ról 690 Nm-re, 1600 és 2400-as fordulatszám között. Kézi kapcsolású módban vagy a sportprogram aktiválásakor viszont a lovak száma is jócskán megszaporodik, 265-ről 313-ra. A tuningolt turbódízel CLS így 5,9 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet.

Más prémium gyártókhoz hasonlóan a Mercedes is áttért a turbómotorokra, s az egy, nem ritkán két töltővel izmosított hajtóművek szinte kínálják magukat a tuningra. A CLS 500 Shooting Brake modell gyári 408 lóerejét a Brabusnál például kerekeken 500-ra pöckölik fel, amivel párhuzamosan a nyomaték egészséges 720 Nm-re gyarapodik. Persze a 250 km/órás limitet is kiütik, így a luxus kombi akár 300 km/órával is száguldhat. A paletta csúcsán tanyázó CLS 63 AMG 5,5 literes biturbó nyolchengereséhez is kapható teljesítménynövelő készlet. Az 524 lóerős aggregát a beavatkozásoknak köszönhetően 619 lóerős lesz, anélkül, hogy ez a tartósság és a megbízhatóság rovására menne. A nyomaték 900-ról 1000 Nm-re nő (2250-3750 ford./perc között), a sprintidő pedig 4,2 másodpercre mérséklődik. De az autobahn belső sávjából sem kell kihúzódnia, a végsebessége ugyanis nem kevesebb, mint 320 km/óra. A Brabus 3 év vagy 100 ezer kilométeres garanciát biztosít minden munkájára.

A Brabus saját kárpitos műhelyében mindenfajta elképzelést meg tud valósítani, az egyedi kiegészítőktől kezdve a komplett utastér átalakításig. A Mercedes CLS Shooting Brake a bőr/Alcantara huzat mellett rozsdamentes acél küszöblécekkel, alumínium pedálokkal, 340 vagy 400 km/óráig skálázott kilométerórával, lehajtható hátsó asztalkákkal és bármilyen színű karbon vagy fa betétekkel tehető még nemesebbé. De a technofilek sem fognak csalódni, kívánságra a Brabus szakemberei ugyanis guruló irodát faragnak az autóból, internet eléréssel és iPad integrációval.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/