Brabus Rocket 900 – ennél nincs feljebb
A Mercedesek első számú nemesítője, a Brabus előállt az elképzelhető legextrémebb utcai Mercedes-átalakítással. Az AMG változatok teljesítményét az évek során egészen 800, majd 850 lóerőig tornászta fel, a Genfi Autószalonra készített speciális S-osztállyal azonban még erre is rádobott egy lapáttal.
A Brabus Rocket 900 új referenciának tekinthető a nagyteljesítményű sportlimuzinok körében. A legfrissebb S 65 AMG modellből képzett jármű 6,3 literes V12-es motorja 900 lóerő és 1500 Nm nyomaték leadására képes, amivel abszolút rekordernek számít a luxusautók mezőnyében.
A 6 literes biturbó erőforrást egyedi, hosszabb löketű főtengellyel, nagyobb furatú hengerekkel, ehhez méretezett kovácsolt dugattyúkkal és kiegyensúlyozott hajtókarokkal látták el, így a lökettérfogat 6,3 literre módosult. Majd a blokk perifériáit módosították. A két gyári turbófeltöltőt és a leömlőket nagyobbra cserélték, a leömlő csövek átmérője immár 80 milliméter. A kipufogórendszert fémkatalizátorokkal és aktív pillangószeleppel kiegészített rozsdamentes rendszerre cserélték. A szívóoldal is komoly átalakításon esett át, a motor egyedi karbonházas direktszűrőkön keresztül kap levegőt, a csöveket pedig hőtaszító aranyfóliába húzták. Az új komponensek működését precízen programozott vezérlés koordinálja, így a V12-es továbbra is teljesíti az Euro 6-os kibocsátási norma előírásait.
A mélyreható munka meghozta a gyümölcsét, a tizenkét hengeres egység 5500-as fordulatszámon 900 lóerőt generál, 4200-as fordulatszámon pedig masszív 1500 Nm nyomatékot présel ki magából. A motorhoz kapcsolt hétfokozatú automataváltó ebbe hosszú távon bizonyosan belerokkanna, így ezt 1200 Nm-ben korlátozza az elektronika. Az erő útra vitelét egy, a hátsó tengelyre épített korlátozottan önzáró differenciálmű is segíti. A luxus szedán, bár csak hátsókerék-hajtású, 3,7 másodperc alatt katapultál százra, 9,1 szekundum alatt eléri a kétszázat, s egészen 350 km/óráig tudja fokozni a tempóját.
Az S 65 AMG ezek után kapott egy sportosan elegáns szénszálas aerodinamikai készletet, azért, hogy nagy sebességnél is stabil maradjon. Az első lökhárítóra egy toldat került fel, amely a szélcsatornában nyerte el a végső alakját, a farrészen pedig diffúzor és élspoiler csökkenti a hátsó tengelyre ható felhajtóerőt. A gyári felnik helyére 21 colos Platinum Edition kerekeket csavaroztak, 255/35 méretű első és 295/30 méretű hátsó abroncsokkal. A légrugózáshoz ültető modult fejlesztettek, amely 15 mm-rel ereszti lejjebb az autót a menetkomfort legkisebb csorbítása nélkül.
Az utastér is teljesen átalakult és bekerült egy testre szabott multimédiás rendszer, az iBusiness, amelynek lelke egy iPad mini. Ennek segítségével lehet kommunikálni a külvilággal, és ezzel lehet vezérelni az iBusiness, valamint a Comand fedélzeti infotainment rendszer funkcióit. A csomagtérben, egy kihúzható fiókban lakik egy Mac Mini számítógép is, amelyhez hotspoton keresztül kapcsolódik az iPad. Az egyes komponensek közti biztonságos kommunikációt Brabus applikáció szavatolja. A rendszer fő megjelenítőjeként egy mennyezetből kihajtható 15,6 colos monitor szolgál, de a fejtámlákba integrált kis monitorok is lehet tévét nézni vagy internetezni. A zene forrása egy Apple iPod touch, amelynek 64 GB memóriája 14 ezer zeneszámot képes tárolni.
A Brabus kérésre bármely S 65 AMG modellt Rocket 900-zá alakít át, de komplett autóként is megrendelhető a cégnél, 347 719 euróért.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)