/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Brabus Unimog

2005. december 13. 13:50   |   Autoblog
címkék:  

Ki hallott már ilyet! Munkagépet tuningolni? Hát persze, elvégre a mérnököknek is jár néha szellemi szabadság. Íme az U 500 Black Edition by Brabus.


Szó sincs álhírről, a Brabus valóban megpiszkált egy Unimogot, és mint a haszongépjármű-család nagy rajongója, számomra ez abszolút örvendetes dolog. Végre valami, megvenni persze nem tudom, ehhez hiányzik az a cirka negyedmillió, amit az U 500-asért szemrebbenés nélkül elkérnek – természetesen nem forintban, hanem euróban.

Egyébként nem a Brabus találta fel a spanyolviaszt, évekkel korábban, az előző Unimog-sorozat alapján már gyárilag létezett olyan modell, amit nem munkavégzésre, hanem hobbira fejlesztettek ki. A Funmog névre keresztelt csodagép igényes metálfényezést, krómozott bukócsöveket, tető mögött kivezetett kipufogót kapott, és az utasterét is átalakították. A csillagos emblémához illően, jó drágán árulták, így nem álltak érte kettes sorban a vevők, pedig a végsebességét is 100 km/h fölé tornázták, nehogy kerékpárosok előzgessék a monstrumot.

A legújabb Brabus kiadás elnevezése U 500 Black Edition, és ehhez mérten az autó feketében pompázik – hiába, a főnök Bodo Buschmann örökös mániája ez a szín. Minden, a legapróbb részletekig igényesen kidolgozott, minőségiek az anyagok, így kívül-belül csodálatot ébreszt az Unimog. A karosszéria feketéségének varázsát csillogó alkatrészek (fellépők, kipufogók, merevítők) hangsúlyozzák, egyedül a személyautókon megszokott könnyűfém felni hiányzik. A mérettel amúgy itt sincs gond: 24 colos kerekeken halad a szerkezet, és a kerékagyak körül szintén polírozott védőtárcsák találhatók.

Az utastér nagyon pazar. Egyrészt komplett a felszereltség, például ugyanaz a Command-rendszer található a fedélzeten, ami a S-osztályban is benne van, így ha egy munkagépkezelő átülne az U 500-asba, bizonyára csodálkozna a 6,5 colos színes kijelzőn megjelenő DVD-s navigáción, a CD-váltón, és még sorolhatnám. Másrészt olyan anyagokkal találkozik a vezető és utasa, ami nem megszokott ezen a szinten: méregdrága szénszálas burkolatok, Alcantara, velúr, és a Brabus által kifejlesztett ún. Mastik-bőr, amelynek cserzési eljárása hétpecsétes titok. További csemege a bőr sportkormány és az alumínium pedál-szett, ennek ellenére nem kell attól tartani, hogy túlságosan meglendül a 12 tonna gördülő tömegű Unimog. A végsebesség limitált, 120 km/h a legnagyobb elérhető sebesség, így kár belegondolni, mit lehetne kihozni a 6,4 literes, 280 lóerős, 1100 newtonméter leadására képes dízelmotorból.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/