Egy Lotus Ayrton Senna emlékére
1976 és 2003 között készült a Lotus talán leghíresebb modellje, az Esprit. 1996-tól egyedüliként V8-as motorral is kínálták, amely változatból mindössze 1237 darab látott napvilágot. A kempeni székhelyű, autófóliázással foglalkozó német Cam Shaft – Premium Wrapping vállalkozás egy ilyen autóval állított emléket a háromszoros Formula-1 világbajnok brazil autóversenyzőnek, Ayrton Senna da Silvanak.
Ayrton Senna a Toleman csapatnál kezdte F1-es karrierjét 1984-ben, majd a Lotus istállónál folytatta 1985-1987 között. 1988-ban Alain Prost csapattársa lett a McLarennél és nagy küzdelem árán megnyerte a világbajnokságot. Ezután még kétszer, 1990-ben és 1991-ben sikerült elhódítania a világbajnoki címet. Az 1994-es évadra Senna átigazolt a Williams csapathoz, ám a szezon harmadik futamán, San Marinóban halálos balesetet szenvedett. Senna fair viselkedésével és kitartásával sokak példaképe volt és őt tartják ma minden idők egyik legjobb autóversenyzőjének.
A Cam Shaft szakemberei Senna 1985-ös, klasszikus fekete-arany John Player Special Lotus 97T versenyautóját vették alapul. Nem véletlenül, hiszen a brazil autóversenyző ezzel az autóval szerezte meg élete első Formula-1-es futamgyőzelmét. A Lotus Esprit tehát JPS dizájnt kapott és természetesen rákerült a Sennától elválaszthatatlan 12-es rajtszám is.
A német csapat a 3,5 literes V8-as turbómotort sem hagyta érintetlenül. Az eredetileg 354 lóerős és 400 Nm nyomatékú aggregát új turbófeltöltőket és köztes hűtőt, továbbá fém katalizátorokkal szerelt sportkipufogó-rendszert kapott. A vezérlés átírása után 492 lóerőt mutatott a fékpad, így a 90-es évek végén készült Lotus 4,3 másodperc alatt gyorsul fel százra és eléri a 305 km/órás csúcssebességet. A 138 lóerős teljesítmény-növekedés miatt lecserélték a váltóművet és a fékrendszert is.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)