/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elvetemült Ferrari a Novitectől

2008. március 11. 17:40   |   Autoblog
címkék:  

A Novitec Rosso F430 Race 3,5 másodperc alatt katapultál 100 km/órára és 348 km/óra a végsebessége.


A Novitec Rosso legújabb Ferrari F430-asa erősebb és gyorsabb, mint egy Enzo. Kétkompresszoros motorja 707 lóerőt és 712 newtonmétert présel ki magából, így a gép 3,5 másodperc alatt katapultál 100 km/órára és 348 km/óra a végsebessége. Ahhoz képest, hogy a Novitec Rosso F430 Race a világ egyik leggyorsabb sportkocsija, nem is sok érte a 193 ezer euró.


A fehér színű, három versenycsíkkal ékesített maranellói rakéta szíve a 4,3 literes, 32 szelepes, nyolchengeres hajtómű, mely az alapos átépítésnek és a két szíjhajtású kompresszornak köszönhetően 490 helyett irdatlan 707 lóerőt küld a főtengelyre. A két feltöltő 0,48 baron tolja a levegőt a hengerekbe, a töltőlevegőt két nagyméretű, vízhűtéses intercooler hűsíti. A Ferrari motor ezen kívül új szívó- és kipufogóoldalt kapott (sportlégszűrők, sportkatalizátorok és sportkipufogó-rendszer), s a befecskendezőit is nagyobbra cserélték. Az új komponensek működését átprogramozott motorelektronika fogja össze. A motor hőcseréjét könnyítik a motorháztetőbe vágott karbon rácsok, de a motor bölcsője is szénszálas műanyag. Elképesztő, de a több mint 700 lóerős erőmű teljesíti az Euro 4-es normát.


A kétkompresszoros Novitec Rosso átépítés minden Ferrari F430 kupéhoz megrendelhető, ára 51 260 euró. Rendben van, ennyi pénzért már egy új BMW X5-öst is kapunk, de ha azt vesszük, hogy a csomag 217 lóerővel toldja meg a Ferrari gyári teljesítményét, nem is olyan vészes a dolog. A végeredmény 707 LE 8350-es fordulaton és 712 Nm 6300-as fordulatszámon. Nulláról százra 3,5 másodperc alatt sprintel a Ferrari, 10,5 másodperc alatt eléri a 200 km/órás sebességet, a 300 pedig 29,9 másodperc alatt van meg neki. A csúcssebesség 348 km/óra, ami nem piskóta. Ráadásul a tuningolt F430 kijön 200 ezer euróból, nem is rossz.  


Persze ilyen mértékű erőnövelés mellett felelőtlenség lett volna érintetlenül hagyni a karosszériát, a kerekeket, a felfüggesztést és a fékrendszert. A Ferrari külseje a gyárinál sokkal agresszívebb lett, a fekete-fehér dizájn, a sötétített lámpák, a fekete kerekek és a karbon elemek meghozták a hatásukat. Minden utólagosan felszerelt spoiler a szélcsatornában vizsgázott és csökkentette a tengelyekre ható felhajtóerőt. A hátsó dupla diffúzor kellőképpen az útra szívja a járművet, de az ügyfél kérésére hátsó szárnyat is felszerelnek a Novitecnél. A sztenderd 19 colos kerekeket 20 colosak váltották fel; a háromrészes Rosso NF3-as görgők elöl 8,5 x 20, hátul 12 x 20-as méretben kerültek fel az F430-ra. A gumik mérete 235/30 és 325/25. Az F430 Race eleje gombnyomással 4 centimétert emelhető, hogy a fekvőrendőrökön is biztonsággal át tudjon menni. 80 km/óránál az orr automatikusan visszasüllyed az eredeti magasságra (vagyis inkább mélységre), ami 35 mm-rel alacsonyabb a gyári szintnél. A Novitec Rosso új Brembo fékrendszert is pakolt a Ferrari alá, ami 380 mm-es tárcsákból és 6-dugattyús nyergekből áll.


A belső térbe karbon kiegészítőket ajánl a Novitec Rosso; a leglátványosabb elemek az alul lapos kormány, valamint a Supersport kagylóülések, melyeket egyénileg a testalkathoz lehet szabni.  

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/