GME Jeep Grand Cherokee SRT
A teljesítmény-SUV-ok között a Jeep Grand Cherokee SRT-nek már régóta bérelt helye van, V8-as Hemi motorjával kellemes meglepetéseket tud okozni, akár a zöld lámpánál, akár az autópályán. A német German Motor & Engineering GmbH (GME) egy ilyen példányt szemelt ki magának és új szintre emelte a képességeit.
A Jeep Grand Cherokee SRT8 6,4 literes Hemi V8-as erőműve szériaállapotában is lúdbőröztető előadást nyújt, de természetesen mindig akadnak telhetetlenek, akik még intenzívebb élményre vágynak. A GME tuningcég nekik címezte új alkotását. A hengerenként kétszelepes nyolchengeresre ráépítettek egy szíjhajtású centrifugális kompresszort a hozzá tartozó köztes hűtővel, megnövelték az üzemanyagellátó rendszer kapacitását, belenyúltak a vezérlésbe, továbbá csappantyúval kiegészített, 76 mm-es rozsdamentes acél sportkipufogó-rendszert szereltek fel.
A 468 lóerőből és 624 Nm nyomatékból így 610 lóerő (6300 ford./percnél) és 750 Nm nyomaték (4550 ford./percnél) lett, ami egy 8-gangos automataváltón keresztül jut el a kerekekhez. A 2,4 tonnás Cherokee SRT 4,1 másodperc alatt viharzik fel százra és eléri az elektronikusan korlátozott 280 km/órás végsebességet.
Hogy a jelentősen megnövelt teljesítmény biztonságosan az útra juthasson, a GME szakemberei szabályozható húzó- és nyomófokozatú, illetve magasságú sportfutóműre tették az autót, feljavították a fékeket és a gyárinál könnyebb felniket csavaroztak fel. A tapadásért 11 x 20 colos többrészes felnikre feszített 295/45-es Pirelli P Zero gumik felelnek. A SUV lendületét elöl 40 centiméter átmérőjű kétrészes tárcsákba harapó 8-dugattyús, hátul 356 mm-es diszkeket szorító 4-dugattyús nyergek csökkentik.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)