Hamann Ferrari F430 Spider
A Fekete Csoda (Black Miracle) után a laupheimi mesterek az F430 Spider tulajdonosok felé fordultak, és hasonló kezelésnek vetették alá a maranellói paripát. Aki túlságosan földhözragadt, biztosan nem érti, vajon miért kell egy olyan sportkocsit tuningolni, amelyet már gyárilag 490 lóerő repít, és amelyről a szakma egyöntetű véleménye, hogy a világ egyik legjobbja. A dologra egyértelmű a magyarázat, akit érdekel, nézze meg az Üvegtigris első részében a kóla vs. traubi jelenetet, ahol Gaben kifejti véleményét, és persze olvassa tovább a cikket is.
A Hamann klasszikus eszközöket vetett be, azaz aerodinamikailag felspécizte a kasztnit, belepiszkált a motorba, a megnövelt teljesítményhez igazította a féket és a futóművet, majd mintegy föltéve a pontot az i-re, gyönyörű és hatalmas könnyűfém felnikkel látta el az olasz gépet. Elmondható, hogy az utólag felszerelt kiegészítők egyike sem töri meg a bázisjármű formai egyensúlyát, a tervezők eltekintettek a drasztikus dolgoktól, így a Spider – akárcsak a Black Miracle – előnyére változott. A gyári kivitelhez képest két részlet emelkedik ki a módosítások sokaságából, egyrészt a hátsó légterelő megjelenése, másrészt az összes Ferrari embléma és felirat eltűnése – a profi műhelyeknél ez utóbbi bevett szokás.
A 4,3 literes V8-as motor új vezérlőszoftvert és saját fejlesztésű sportkipufogó rendszert kapott, ezzel a 490 lóerős teljesítmény 538 lóerőre ugrott. Bár menetteljesítményeket nem közöl a Hamann, biztosra vehető, hogy néhány tizeddel javult a gyorsulás, és borítékolható a magasabb végsebesség is. A fentebb említett felnik kétféle mintázattal, 20 colos méretben állnak rendelkezésre: sportos Y-küllős, illetve elegáns, 18 küllős darabokra szerelhetők fel a Hankook gumiabroncsok.
Az utastér fényűzéséről a Hamann Ferrari vásárló maga dönt, ezért a cég nem is nyúlt hozzá a bemutató autóhoz, igaz, az F430 alaphelyzetben sem igényel feltéten beavatkozást.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)