/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hamann Thunder, a hardcore Hármas

2007. szeptember 21. 09:54   |   Autoblog
címkék:  

A Hamann emberei tanakodtak egy kicsit, majd megállapították, hogy ha a V8 befér a motortérbe, akkor a V10-esnek is be kell mennie…


Túl lassú a 3-as kupé BMW-je? Vagy netalán túlságosan beleolvad a környezetébe? Ne keseredjen el, hanem forduljon a Hamannhoz, aki kívánságra akár 560 lóerős, zabolátlan fenevadat farag autójából! Igen, Thundernek hívják minden idők legerősebb 3-as BMW-jét, amely 10 lóerővel felülmúlja a G-Power nem kevésbé extrém, 550 lovas masináját. A Hamann emberei tanakodtak egy kicsit, majd megállapították, hogy ha a V8 befér a motortérbe, akkor a V10-esnek is be kell mennie. Így is lett, a “Mennydörgést” V10-es erőforrás hajtja.


Míg a G-Power egy E46 BMW M3 CSL-t vett alapul, addig a Hamann az új, E92-es M3-ast nézte ki donornak. A 4 literes, 420 lovas és 400 Nm nyomatékú moci ment a kukába, átadta a helyét az M5 és M6 modelleket hajtó tízhengeres versenymotornak. Persze az M-program legerősebb hajtóműve nem úszta meg az átalakítást, mielőtt elfoglalhatta volna új helyét; a Hamann szakemberei 507-ről 560 lóerőre pöckölték fel a teljesítményét. A newtonméterek száma is gyarapodott, 520-ról 574-re. Az erő egy hétfokozatú manuális SMG váltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez, az utasok pedig kétségbeesetten keresik a kapaszkodókat gyorsulás közben. A nulla-százas sprint 4,3 másodpercig tart, a csúcssebesség pedig 335 km/óra.     


A G-Power BMW-jével szemben a Hamann kreációja kívülről is harsányan hirdeti túláradó teljesítményét. A Hamann komplett karosszéria szettet tervezett az M3-ashoz, így az még brutálisabban fest. A tető jól láthatóan karbonból van, az első lökhárító csökkenti a felhajtóerőt, hátra pedig diffúzort szereltek, mely szintén az útra tapasztja az autót. Nagyon keményen néz ki és velőtrázóan szól a négy 76 mm-es csőben végződő sportkipufogó-rendszer. A feketére szinterezett közepű és polírozott peremű, háromrészes Edition Race görgők elöl 8,5 x 20, hátul 10,5 x 20-as méretben lettek feltéve, utóbbin 325/25-ös gumihengerek feszülnek. Ami nagyon gyorsnak néz ki, azt általában nagyon gyorsan is vezetik, így elengedhetetlen volt egy sportfékrendszer felszerelése is. A Hamann előre 405 x 43 mm, hátra 380 x 28 mm méretű vágott és hűtött féktárcsákat tett fel, melyeket elöl hat, hátul négydugattyús féknyergek szorítanak.   


Szokás szerint a belső teret sem hanyagolták el; itt versenysportos hangulat uralkodik. Kanyarokban jól tartanak a könnyűszerkezetes versenyülések, a karbonbetétes sportkormány fogása pedig határozottabb. A versenypályákat idézik a szénszálas dekorációk, körös-körül az utastérben.  

Egyébként a Hamann szívesen elvégzi a fent leírt átalakításokat a 325i, 330i és 335i modellek esetében is.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/