Háromturbós dízelmotor az 1-es BMW-ben
Az AC Schnitzer már nem az első alkalommal plántál a megszokottnál jóval nagyobb erőforrást a legkisebb BMW modellbe. Még emlékezhetünk arra az 1-es BMW-re, amiben az E60 M5 5 literes V10-es erőforrása dolgozott. Az Esseni Autószalonra a tuningcég ezúttal egy háromturbós dízelmotorral felvértezett példánnyal készült.
Egy normál 1-es BMW-től nem várunk extrém teljesítményt, bár a kompakt bajor a nagyobb motorokkal igencsak sportos menettulajdonságokra képes. Az AC Schnitzer új szintre kívánta emelni a kis BMW képességeit, ezért nem vesződött a négyhengeres erőforrások izmosításával; hathengeres blokkot szerelt bele. Nem is akármilyet, hanem az M50d néven ismert 3 literes soros hathengeres, három turbóval lélegeztetett dízelt, ami gyári kivitelében 381 lóerőt és 740 Nm nyomatékot mozgósít.
Természetesen a high-tech dízel némi optimalizálás után költözött be a kompakt BMW-be, immár 400 lóerőt (4400 ford./percnél) és 800 Nm nyomatékot (2400 ford./percnél) állít elő. Az ACS1 5.0d-re keresztelt alkotás 4,5 másodperc alatt gyorsul fel százra, a rugalmassága azonban még lenyűgözőbb: mindössze 7,9 másodpercet igényel, amíg 80-ról 180 km/órára felgyorsít. A végsebesség 250 km/óra elektronikusan limitálva.
Az autó külsejét ízléses aerodinamikai szettel dobták fel, ami kétrészes első lökhárítóból, küszöbtoldatokból, hátsó szárnyból és szoknyából tevődik össze. A kerékjáratokba 20 colos kovácsolt kerekek költöztek 235/30-as gumikkal, de a típushoz rendelhető kisebb, különböző stílusú és színű 18 vagy 19 colos szett is. Az ACS1 5.0d komoly, állítható magasságú és keménységű sportfutóművet kapott, ami elöl 35-45, hátul 40-50 mm-es ültetést tesz lehetővé. Akinek ez túl mély, kérhet sport felfüggesztést 1-es BMW-jéhez; ez ültetőrugók segítségével 3 centiméterrel engedi lejjebb az autót.
Az ACS1 5.0d megmarad egyedi darabnak, nem kerül kereskedelmi forgalomba. megtekinthető az Esseni Autószalonon.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)