Hatkerekű szörnyet épített a Brabus
címkék: brabus, g 63, g-osztály, mercedes-amg, pickup, superblack, xlp 900 6x6
Különleges szuperterepjárót alkotott a Brabus. A Brabus XLP 900 6×6 Superblack egy nyújtott, hatkerekű Mercedes G-osztály pickup, amely szédítő 900 lóerőt vonultat fel.
A Brabus 6×6 pickup 6,18 méter hosszú, 2,09 méter széles, s az orrában egy kis ablakon át szemügyre vehető 4,5 literes biturbó V8-as motor dohog, 900 lóerővel és 1250 Nm nyomatékkal. Az egyedi jármű alapját az alvázas Mercedes-AMG G 63 adta, amelyet megnyújtottak és platót alakítottak ki rajta. A munka minőségét mutatja, hogy a létra alvázba úgy toldottak bele, hogy a torziós merevség nem változott. Hátulra dupla tengelyt építettek be, s a kerekek mind független felfüggesztést kaptak. A portáltengelyes kialakítás miatt a hasmagasság 47,3 centiméter, csaknem a duplája az eredetinek. Az új tengely és felfüggesztés komponenseket egytől-egyig alumíniumból készítették el. A KW közreműködésével fejlesztett alváz és felfüggesztés rendkívül robusztus, s változtatható csillapítású gátlókat tartalmaz.
A plató acélból készült és tikfa borítást kapott, kétoldalt pedig tárolórekeszeket alakítottak ki benne. A tökéletes optika érdekében matt fekete bukócsöveket is szereltek hátra, az éjszakai pakolást pedig erős LED fények teszik könnyebbé. Az extravagáns pickupra hat darab egyedi kereket csavaroztak fel; a Monoblock HD fantázianevű kovácsolt felniket kifejezetten a portáltengelyes felépítéshez, nyolcas lyukkiosztással gyártották le. A nyolcküllős görgők könnyedén elviselik a legnagyobb tengelyterhelést is, a legkeményebb terepen. A méretük 9,5 x 22 és 325/55 méretű abroncsokat húztak rájuk.
Ami a teljes megjelenést illeti, a hatkerekű pickupot ellátták a Brabus widestar konverziójával, ami kiszélesített lökhárítókat, küszöböket és kerékjárati íveket jelent. Gondoskodtak a motor megfelelő levegőellátásáról és hőcseréjéről is, a géptetőn masszív szellőzők láthatók, a hűtőmaszk teljesen nyitott, s a lökhárító sarkaiba is szellőzőket integráltak. Az átlagon felüli offroad képességekkel megáldott járműre 4500 kilogrammos csörlőt is szereltek, biztos ami biztos. A tetőre kiegészítő fényszórókat és légterelőt erősítettek. A beszállást motorosan lenyíló lépcsők könnyítik meg.
A plexiablakon keresztül megcsodálható V8-as turbómotor egy mérnöki remekmű. Az első lépés a 4 literről 4,5 literre bővített lökettérfogat volt. Beépítették a kovácsolt dugattyúkat, a szintén kovácsolt és kiegyensúlyozott hajtókarokat, valamint az egy darabból mart, pontosan 100 mm löketű főtengelyt, miután a hengerűrtartalom 3 982-ről 4 407 köbcentiméterre nőtt. Persze ez önmagában nem tette volna lehetővé a 315 lóerős teljesítmény-növekedést, a feltöltőrendszer teljes átalakítására volt szükség. Kettő darab speciális turbófeltöltőt építettek be, amelyek 1,4 bar nyomás előállítására képesek, s egy torlólevegő szívórendszert is installáltak. Az üzemanyagellátást nagyteljesítményű üzemanyagpumpákkal fokozták.
A kipufogórendszer is felnő a feladathoz; a gázok egy 76 mm átmérőjű leömlőkből és csövekből álló, speciális szűrőket és fém katalizátorokat tartalmazó rozsdamentes acél rendszeren keresztül távoznak a szabadba, brutális V8-as hangzást produkálva. Az összes új alkatrész működését az új motorelektronika hozza harmóniába. A motor 6200-as fordulatszámon adja le 900 lóerős csúcsteljesítményét, 1250 Nm-es maximális forgatónyomatékát pedig 2900-as fordulatszámon szolgáltatja (1050 Nm-re korlátozott). A Brabus XLP 900 6×6 Superblack 5,2 másodperc alatt viharzik fel százra, a csúcssebessége pedig 210 km/óra a hatalmas tömege miatt.
A képeken látható, teljes mértékben fekete bőrbe húzott utasterű Brabus XLP 900 6×6 Superblack példányért 1 186 000 eurót kérnek, így ez minden idők legdrágább Brabus Mercedese.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)