Így búcsúzik az előző G-osztálytól a Brabus
A Brabus igazán különleges modellel búcsúztatja el a W 463 sorozatú Mercedes G-osztályt. A Brabus 700 4×4² “one of ten” Final Edition a G 63 modell továbbfejlesztése portáltengelyekkel, állítható magasságú felfüggesztéssel és 700 lóerőre tuningolt motorral.
A Brabus szokásával ellentétben ezúttal fokozta a G-osztály használhatóságát és tovább javított a terepjáró képességein. A jármű alá beépítette a G 500 4×4² portáltengelyeit és speciális, állítható magasságú felfüggesztéssel látta el, elképesztő 60 centiméterre növelve a hasmagasságot. A felfüggesztés magassága és keménysége belülről, egy vezérlőpanelről természetesen állítható, mindig az aktuális körülményeknek megfelelően. Az alumínium alkatrészekből összeépített rendszer megengedi a tengelyenként eltérő magasságállítást is, a gátlók pedig nagyobb tartalékokkal rendelkeznek, így terepen is jobban helytállnak. A sofőr négy különböző menetprogram közül választhat. A motort, a hajtásláncot és az üzemanyagtankot vastag fémlapok védik az ütésektől.
Ami a karosszériát illeti, a Brabus karbon kerékjárati ív szélesítésekkel, szúrófényeket tartalmazó egyedi tetőspoilerrel és hatalmas kerekekkel szerelte fel az autót. A 22 colos felnikre 325/55 méretű Pirelli Scorpion ATR M+S gumikat feszített, így a G-osztály brutálisan fest.
Az 5,5 literes biturbó V8-as motor is megkapta a magáét. A turbók nagyobbra cserélésével, 75 mm-es leömlőkkel, fémkatalizátorokkal szerelt sport kipufogórendszerrel, valamint speciális motorvezérléssel 700 lóerőre emelték a teljesítményét (5300 ford./percnél) és 960 Nm-re tornászták fel a nyomatékát (2000-4500 ford./percnél). A gyári értékek 585 lóerő és 760 Nm voltak. A Brabus off-road szuperautó így kereken 5 másodperc alatt sprintel százra és eléri a 210 km/órás végsebességet is.
A Brabus 700 4×4²-ből csak tíz darabot készítenek. Egy példány ára nettó 209 000 euró.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)