/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ilyen a tökéletes léghűtéses Porsche 911?

2022. augusztus 04. 17:50   |   Autoblog
címkék:  

Paul Stephens neve nekünk aligha lehet ismerős, az Egyesült Királyságban azonban a Porsche fanok valószínűleg tudják ki ő. A szigetország híres Porsche specialistájáról van szó, aki most megalkotta a legtökéletesebb 993-as szériájú Porsche modellt.

A Paul Stephens Autoart 993R nem kevesebb, mint 5 év alatt készült el, azzal a céllal, hogy a Porsche 911-ben átélhető vezetési élmény csúcsát adja a vásárlóknak. A 993R gyakorlatilag egy keskeny karosszériás, léghűtéses 993-szériás Porsche 911, gyári 993 RS, modern Porsche GT és már bizonyított Paul Stephens alkatrészekkel. A 993R-ben megvan a léghűtéses Porschék nyersessége és sármja, egyúttal a modern mérnöki megoldások és a könnyűszerkezetes építési megoldások is megtalálhatók benne.

Több mint 20 évvel az első Autoart Porsche 911 után megszületett a 993R, Paul Stephens elképzelése a tökéletes, utolsó léghűtéses 911-ről. Ahogyan az eredeti Autoart 300R esetében, a készítők szándéka ezúttal is a kocsi könnyebbé tétele volt a motorteljesítmény növelése mellett. Ehhez az alapot pedig egy műszakilag rendkívül fejlett karosszéria jelentette, amely az eredetinél még fókuszáltabb vezetési élmény elérését teszi lehetővé.

Az eredeti 3,6 literes hathengeres bokszermotort 3,8 literesre fúrták fel, majd 997 GT3 főtengelyt, RSR dugattyúkat és egyedi vezérműtengelyeket szereltek bele. A teljesítménye így 330 lóerőre emelkedett 7400-as fordulatszámon, szemben az eredeti 272 lóerővel 6100-as fordulaton. A nyomaték a módosításoknak köszönhetően 360 Nm-re (5675 ford./percnél) nőtt. Aki ennél többre vágyik, rendelheti a 360 lóerős csomagot is, 8500-as fordulatszám-plafonnal.

Bár a 330 lóerő manapság szinte átlagosnak számít, a 993R száraz tömege 1190 kilogramm, menetkész tömege pedig csupán 1220 kilogramm (széria: 1370 kg). Ez 270 LE/tonna súly/lóerő aránynak felel meg, ami a 996 GT3 szintjére hozza a 993R-t. A 150 kilogrammos súlycsökkentés érdekében nemcsak a külső karosszériapaneleket cserélték könnyebb alumíniumra vagy szénszál erősítésű műanyagra, hanem az utastérből is kidobáltak minden felesleges dolgot.

Az acél géptetőt például 8 kg súlyú Porsche Motorsport alumínium darabra cserélték, az új külső tükrök csupán 25 dekagrammot nyomnak, leszerelték a hátsó ablaktörlőt és motort, Porsche Motorsport ablakokat tettek be, továbbá kompozit lökhárítókat (9 kg egyenként) és motorházfedelet csavaroztak fel (8 kg). Emellett a teljes gyári belsőt kidobták és egyedi enteriőrt alakítottak ki karbon Recaro kagylóülésekkel, integrált bukócsővel, új kompozit ajtópanelekkel és műszerfallal. A kesztyűtartónak és a középső könyöklőnek is mennie kellett, akárcsak a légkondicionálónak, a központi zárnak és az audiorendszernek. A légkondit egyébként egy könnyebb elektronikusra cserélték.

A 993-as nemzedék gyártása óta jelentősen fejlődött a futómű-technológia, így az Autoart csapata ennek megfelelően fejlesztette tovább a sportautó felfüggesztési rendszerét. Porsche Motorsport alkatrészekkel kiegészített fél-aktív állítható felfüggesztést, és Wavetrac ATB korlátozottan önzáró differenciálművet tettek a Porsche alá. A felfüggesztés elektronikusan vezérelhető, ötféle beállítást tud, amelyek közül a sofőr a kabinból válogathat. A 993R utcai autó, így az acéltárcsás fékrendszert meghagyták, a gyári 996 GT3 RS 18 colos felnikre pedig Michelin Pilot Sport abroncsokat húztak.

Aki a tökéletes Porsche 993-at keresi, immár Európában is megtalálhatja a számítását és viszonylag kedvező áron juthat hozzá egy fantasztikus 933 restomodhoz. A műfaj legjobbja kétségtelenül a kaliforniai Gunther Werks, de az ő 993 kreációik ár tekintetében más ligában játszanak. Egy használt 933-as Porsche árán felül például még több mint félmillió dollárt elkérnek az átalakításért. Az Autoart Porschéja ennél jóval olcsóbb.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/