Ilyen lehetne az Audi RS8
A Volkswagen csoportos járművek vezető tunere, a német ABT Sportsline bemutatja nekünk, hogyan képzeli el az Audi RS8-at, ami nem szerepel az Audi kínálatában, és valószínűleg sohasem fog. Nos, a sportlimuzinok királya nem kevesebb, mint 640 lóerőt mozgósít, vészjósló hangja van és akár 21 colos kerekeken gördül. És természetesen fekete.
Az S8 modellben szolgálatot teljesítő 4 literes biturbó TFSI motor gyári állapotában is igen jó formában van, 520 lóerőt és 650 Nm nyomatékot ráz ki magából, így szinte repíti az összkerékhajtású limuzint. Az S8 széria állapotában 4,1 szekundum alatt gyorsul százra, aminél jobbat aligha kívánhatnánk. De mint tudjuk, a kényszer levegőztetett erőforrásokban rendszerint nagy kiaknázatlan tartalékok vannak; az ABT sem állt meg 640 lóerős teljesítményig és 780 Nm-es nyomatékig. Mindezt speciális motorvezérlő szoftverével csalogatta elő a Győrben összeszerelt aggregátból. A nulla-százas gyorsulásról sajnos nem érkezett adat, ellenben az autó végsebességét 280 km/órára emelték.
A felpaprikázott motor egy négy csőben végződő, rozsdamentes sportkipufogó-rendszeren keresztül tolmácsolja indulatait, de lenyűgöző a lábazat is, amely fekete vagy fegyverszürke 21 colos DR könnyűfém felnikből áll. Rendelhető 20 colos garnitúra is, és természetesen a szolid megültetésről is gondoskodnak az ABT-nél. A légrugós tesztautó esetében egy speciális modullal 25 mm-rel engedték lejjebb a karosszériát, ami a látványnak is jót tett.